ترکیه از امروز داعشی‌ها را به کشورهایشان باز می‌گرداند

تلویزیون رسمی ترکیه از آغاز انتقال خانواده‌های عناصر تروریستی داعش به کشورهایشان از امروز (دوشنبه) خبر داد.

ترکیه از امروز داعشی‌ها را به کشورهایشان باز می‌گرداندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، تلویزیون رسمی ترکیه اعلام کرد آنکارا امروز کار انتقال خانواده‌های عناصر تروریستی داعش به کشور‌های خودشان را آغاز می‌کند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد یک عضو داعش را که تابعیت آمریکایی داشت به این کشور بازگرداند و ۷ داعشی تبعه آلمان را هم چهاردهم این ماه به این کشور باز خواهد گرداند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اخیرا اعلام کرد: آنکارا از روز دوشنبه اعضای خارجی داعش را به کشورشان می‌فرستد.

سویلو از کشور‌های اروپایی خواست شهروندان خود را که به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند و هم‌اکنون در بازداشت نیرو‌های ترکیه هستند، تحویل بگیرند.

تعدادی از زندانیان داعشی در عملیات نظامی «چشمه صلح» که ترکیه از ۹ اکتبر در منطقه شمال شرق سوریه با هدف ایجاد منطقه امن آغاز کرد توانستند از زندان‌های این منطقه بگریزند. با این حال، نیرو‌های تُرک تعدادی از آن‌ها را دوباره دستگیر کردند و اکنون آنکارا قصد دارد آن‌ها را به کشور‌های خودشان که اکثرا اروپایی هستند، بازگرداند.

ترکیه مدت‌هاست که بر سر مهاجران سوری با اروپا اختلافاتی دارد. پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده بود چنانچه اتحادیه اروپا کمک‌های مالی را که در این زمینه وعده داده بود به آنکارا اعطا نکند دروازه‌های مهاجران را به روی اروپا خواهد گشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار