بامزه و منتقد مثل «فوق لیسانسه‌ها»

به بهانه پخش فصل جدید سریال «لیسانسه‌ها» با نام «فوق لیسانسه‌ها»، دو نکته درباره این مجموعه پرطرفدار نوشته‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر اتفاق می‌افتد که فصل دوم و سومی برای یک سریال تلویزیونی پرطرفدار ساخته شود و فصل‌های جدید آن نیز به اندازه فصل اول مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، اما دو مجموعه «پایتخت» و «لیسانسه‌ها» جزو موارد استثنا هستند که پس از استقبال مخاطبان از فصل اول، به ترتیب تا پنج و سه فصل ادامه پیدا کردند و همچنان پرطرفدار باقی ماندند. به بهانه پخش فصل جدید سریال «لیسانسه‌ها» با نام «فوق لیسانسه‌ها»، دو نکته درباره این مجموعه پرطرفدار نوشته‌ایم.

بامزه و منتقد مثل «فوق لیسانسه‌ها»

شوخی؛ نه صرفا جهت خنده
هرچند که کلاً آثار طنز، به طور ویژه مورد توجه تماشاگران قرار می‌گیرد، اما در خصوص سریال «لیسانسه‌ها» نباید سبک طنز نویسندگان مجموعه یعنی سروش صحت و ایمان صفایی را فراموش کرد. بیشتر موقعیت‌های کمدی سریال، لودگی‌هایی صرفاً برای خنده نیستند، اکثر این موقعیت‌ها حرفی برای گفتن دارند و پشت شوخی‌هایی که در سریال می‌بینیم، نقدی به مسائل مختلف وجود دارد. بیکاری جوانان، مسائل اقتصادی، کلاس‌های موفقیتی که صرفاً شعار می‌دهند یا حتی مسائلی مانند ظرفیت پایین نقد در جامعه و پیام‌های اخلاقی گل‌درشت بعضی سریال‌ها، موضوعاتی هستند که در موقعیت‌های کمدی قصه «لیسانسه‌ها» به آن‌ها اشاره شده است. شوخی‌های متعدد سریال بسیار خوب از آب درآمده و مخاطب را به خنده می‌اندازد. برگ برنده مهم سریال «لیسانسه‌ها» همین طنز اجتماعی است که در فصل سوم نیز همچنان ادامه دارد و «فوق لیسانسه‌ها» از این نظر هم توقع مخاطب را برآورده کرده است.

جایگاه متفاوت هوتن شکیبا میان مخاطبان
نکته جالب دیگری که درباره «فوق لیسانسه‌ها» وجود دارد، ادامه حضور هوتن شکیبا در تلویزیون پس از موفقیت سینمایی اوست. سال ۹۵ زمانی که فصل اول سریال «لیسانسه‌ها» پخش شد، عموم مخاطبان تلویزیون او را نمی‌شناختند و بعدتر زمان پخش فصل دوم هم بیشتر با همین مجموعه و کاراکتر «حبیب» میان مخاطبان مشهور بود. اما این شب‌ها سریال «فوق لیسانسه‌ها» در شرایطی پخش می‌شود که هوتن شکیبا جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر را در کارنامه هنری خود دارد و با فیلم «شبی که ماه کامل شد»، در نقش یک کاراکتر مهم یعنی «عبدالحمید ریگی»، حسابی روی پرده سینما درخشیده است. جایگاه این بازیگر در میان مخاطبان، اکنون نسبت به قبل بسیار متفاوت است و او حالا به عنوان یک بازیگر سینما شناخته می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار