افزایش ۵۷ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان اردبیلی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از افزایش ۵۷ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های نیکوکاران اردبیلی در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه خیران حدود ۳۱ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های نیکوکاران اردبیلی موجب شده است تا بتوانیم بخشی از مشکلات نیازمندان را رفع کرده و مسیر توانمندسازی آن‌ها راهموارتر کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های خیران در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است، بیان کرد: نیکوکاران بیش از ۱۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در هفت ماهه نخست سال ۹۷ به خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل کمک کرده بودند.

توحیدی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در بین ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت توزیع شده است، اعلام کرد: سیستم نیازسنجی موجب تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت شده که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانیم کمک‌های مردمی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هرچقدر کمک‌های مردمی افزایش یابد به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت باشیم، گفت: با مشارکت گسترده خیران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت باشیم.

توحیدی با اعلام اینکه حامیان طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در هفت ماهه نخست سال‌جاری به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، بیان کرد: کمک‌های حامیان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، اعلام کرد: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵درصد برای درمان بیماران، ۱۵درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردو‌های زیارتی، دو درصد برای آموزش خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزان و روستاییان بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند، گفت: ۹۰ درصد از زکات برای فقرا و ۱۰ درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی در نظر گرفته شده است که بر این اساس کمیته امداد می‌کوشد از طریق «زکات سهم فقرا» به مشکلات خانوار تحت حمایت رسیدگی کند.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب «طرح کوثر» به جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این استان کمک کرده‌اند، افزود: ۶۴۰ نوعروس تحت حمایت و نیازمند با دریافت کمک هزینه جهزیه راهی خانه بخت شده‌اند.

او با اعلام اینکه نیکوکاران برای خرید و ساخت مسکن مددجویان این استان حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن استان اردبیل و نیاز خانوار تحت حمایت به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که همچون سنوات گذشته یاریگر کمیته امداد در ساخت، خرید، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مددجویان باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران برای درمان بیماران تحت حمایت کمیته امداد در قالب «طرح شفا» ۴۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های نیکوکاران در قالب این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع و تسهیل کند تا آن‌ها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری با مشکلات دیگری مواجه نباشند.

توحیدی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب العلاج بسیار بالاست، بیان کرد: از مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل خواستاریم تا برای کمک به تأمین هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند بیش از پیش یاریگر کمیته امداد باشند.

او کمک ۲۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران اردبیلی به منظور کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: تلاش‌های بسیاری را برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم که با کمک‌های نیکوکاران می‌توانیم فعالیت‌های گسترده‌تری را در این زمینه به انجام رسانیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۲۰ درصدی کمک حامیان به ایتام اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.