کارآفرینی مؤثرترین راهکار عبور از ناپایداری های اقتصادی و اجتماعی

مدیرکل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار گفت:کارآفرینان پیشگامان تحول، رشد و توسعه اقتصادی هستند.

کارآفرینی مؤثرترین راهکار عبور از ناپایداری های اقتصادی و اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار در نشست خبری هفته جهانی کار آفرینی گفت:عصر حاضر عصر کارآفرینی است و نقش کلیدی کارآفرینی و کسب وکار‌های فناورانه نوپا در روند رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشور‌ها روشن است. کارآفرینان پیشگامان تحول، رشد و توسعه اقتصادی هستند که ثمره تفکر، تدبر، اقدامات و مدیریت آن‌ها خلق ثروت، توسعه تکنولوژی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار بوده است. کارآفرینان، همواره نقش مهمی در پیشرفت جوامع داشته اند.

وی گفت: آن‌ها در رأس کسب و کار‌ها قرار گرفته، در جستجوی فرصت‌ها بوده و خلاقیت نیز ابزاری برای موفقیت آن‌ها تلقی می‌شود. کارآفرینان، تغییر را یک پدیده معمولی می‌دانند، همیشه در جستجوی آن هستند، به آن واکنش نشان داده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند. آن‌ها پیشگامان موفقیت‌های تجاری در جامعه هستند. آن‌ها از نظر رهبری، مدیریت، نوآوری، کارائی، ایجادشغل، رقابت، بهره وری و تشکیل شرکت‌های جدید، سهم مهمی در رشد اقتصادی دارند.

سرهنگی بیان کرد:بسیاری از صاحبنظران حوزه کارآفرینی معتقدند در جوامع امروزی باید انقلاب کارآفرینی رخ دهد. این انقلاب در قرن حاضر اهمیتی به مراتب بیشتر از اهمیت انقلاب صنعتی دارد. افراد کارآفرین نقش مهمی در حرکت چرخ‌های توسعه اقتصادی بر عهده دارند و منشاء تحولات بزرگ در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در سح سازمان‌ها محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار افزود:از جمله مهمترین محاسن راه اندازی شرکت‌های کارآفرینانه ایجاد اشتغال مولد است، زیرا به موجب یک اصل در مدیریت، اگر یکنفر مستقیما به کاری مولد گمارده شود، به صورت غیر مستقیم برای حداقل سه نفر دیگر شغل ایجاد کرده است.

سرهنگی افزود: ایجاد اشتغال مولد نیازمند شناسایی، خلق و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی و اشتغال موجود در جامعه می‌باشد و این از مهمترین دلایل توجه به کارآفرینی محسوب می‌گردد. کارآفرینی فرایند اشتغال زایی و کسب سود از ترکیب ارزشمند منابع است.

وی ادامه داد:اهمیت کارآفرینی در روند توسعه و رشد اقتصادی دنیا، بسیاری از کشور‌های در حال توسعه را ترغیب نموده است تا با استفاده از حداکثر امکانات و بهره برداری از ظرفیت‌های کشور خود آحاد جامعه را به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه ترغیب و هدایت نمایند. یکی از روش‌های ترویج کارآفرینی در دنیا برگزاری رویداد بزرگ هفته جهانی کارآفرینی (بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر) است.

مدیرکل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار گفت:در ایران نیز همه ساله رویداد‌هایی با حضور اجزاء مختلف اکوسیستم کارآفرینی به صورت سمینار، دورهمی، همایش کارگاه آموزشی و... با همکاری رهبران کارآفرین و مدیران کسب و کار‌های نوآورانه برگزار می‌ شود. هدف از برگزاری این رویداد الگوسازی برای جوانان، توسعه ارتباطات و همکاری پیوسته تمامی اجزای مختلف اکوسیستم کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی است.

سرهنگی گفت:به عنوان یک قاعده کلی، طراحی فعالیت‌های این رویداد در سطوح مختلف می‌تواند آحاد جامعه را در کشف استعداد‌ها و پتانسیل‌های خود تشویق کند.

وی گفت: برگزاری کافه کارآفرینی در دانشگاه‌ها با هدف درک مفهوم اصلی کارآفرینی و فعالیت‌های مبتنی بر نوآوری توسط مدیران اجرایی، اساتید و مدیران دانشگاه‌ها و دانشجویان و ارتباط دانشگاه‌ها با فعالین حوزه کارآفرینی در سطوح منطقه‌ای، همکاری با دانشکده کارآفرینی از طریق اشتراک گذاری تجارب و دانش به روز کارآفرینی و معرفی افراد موفق پیشگام، برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوع کارآفرینی برای جوانان در سطوح استانی و تشویق سرمایه گزاران به حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در سطوح استانی از اقدامات وزارت کار برای کارآفرینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار