نام‌نویسی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان از امروز به مدت یک ماه آغاز شد.

نام‌نویسی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مرتضی کوچکی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان اظهار داشت: نام‌نویسی  آزمون حفظ و مفاهیم قرآن به صورت اینترنتی در قالب ۱۶ رشته حفظ قرآن کریم، سه رشته ترجمه و مفاهیم، چهار رشته معارف اهل بیت (ع) و یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن از طریق پایگاه www.quranedu.ir انجام می‌شود.

او  هدف از برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت دهی آموزش‌های قرآنی در موسسات قرآنی و شناسایی و بروز رسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعداد‌های درخشان قرآنی ذکر کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بهمن برگزار می‌شود افزود: سال گذشته چهار هزار نفر از استان در این آزمون شرکت کردند.

سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوریکه علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت  افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار