کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افرادی صندلی‌های رشته پزشکی را اشغال کرده‌اند که استحقاق آن را ندارند/ دستگاه قضا با این موضوع برخورد کنند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قوه قضائیه با پدیده صندلی فروشی شد.


افرادی صندلی‌های رشته پزشکی را اشغال کرده‌اند که استحقاق آن را ندارند/ دستگاه قضا با این موضوع برخورد کنندجبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز، نحوه پذیرش دانشجویان گروه پزشکی از دو سال پیش تاکنون مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: لازم است که ۳۰ درصد از سهمیه رشته‌های علوم پزشکی به متقاضیان رشته‌های پزشکی در مناطق محروم اختصاص یابد، اما این افراد تنها از ۱۵ درصد سهمیه برخوردار می‌شوند و حقشان ضایع می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۳۶ نفر با رتبه‌های پایین از رشته‌های مانند دامپزشکی به رشته‌های داروسازی انتقال یافته‌اند و بدیهی است که اکثر آنها از رانت استفاده کرده‌اند و استحقاق تحصیل در این رشته را ندارند.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: لازم به ذکر است که ۱۳۶ نفر دیگر نیز علیرغم عدم کسب رتبه صندلی دانشگاه‌ها را اشغال کرده‌اند و نکته اصلی جالب‌تر این است که پیش از این رتبه‌های کمتر ۷ هزار در رشته‌های پزشکی قبول می‌شدند، اما اکنون مشاهده می‌شود برخی افراد با رتبه ۷۰ هزار هم به رشته‌های پزشکی راه می‌یابند.

او تصریح کرد: این تخلفات از سال ۹۵ تاکنون رخ داده است، اما رئیس فعلی دانشگاد آزاد اسلامی از زمان انتصاب خود برخورد کرده است و درخواست داریم قوه قضائیه نیز با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کلا سهمیه از همه نوعش را بردارید وبه این حرف وحدیثها پایان دهید هر کس بهترین نمره را ازهر جای ایران عزیز اورد برود ودرسش را بخواند
آخرین اخبار