شهردار بوشهر:

وظیفه شهرداری تیم‌داری نیست/ برای حل گره‌های ترافیکی بوشهر برنامه داریم

شهردار بوشهر امروز در نشست خبری خود از مسائل مختلفی صحبت کرد از ناتوانی شهرداری در تیم‌داری در لیگ برتر تا کمبود بودجه و کار‌های فراوانی که باید برای شهر انجام داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید نورالدین امیری شهردار بوشهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مجوزی که برای تیم‌داری شاهین شهرداری بوشهر دریافت کرده ایم تا خرداد سال آینده است و بعد از آن باید به فکر تمدید این مجوز برای شهرداری باشیم.

او، با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری تیم‌داری نیست، بیان کرد: وظیفه اول همه شهرداری‌ها رسیدگی به امور شهری و بهبود خدمات است؛ الان در یک سال باید ۳۰ میلیارد تومان به شاهین شهرداری بوشهر پرداخت کنیم در حالی که باید در کار‌های عمرانی و خدمات شهری هزینه شود.

امیری افزود: مخالف حمایت شهرداری از تیم شاهین در لیگ برتر بودیم، زیرا بودجه‌ای که باید در این تیم هزینه شود، و همچنین مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

شهردار بوشهر ادامه داد: شاهین شهرداری بوشهر اگر ۱۵ دصد بودجه شهرداری را به خود اختصاص دهد، اما ۵۰ درصد وقت شهرداری را می‌گیرد.

امیری گفت: اگر حامی شایسته‌ای برای شاهین بوشهر پیدا شود، حاضرم دو دستی این تیم را واگذار کنم.

او بیان کرد: انتخاب سرمربی جدید برای شاهین شهرداری بوشهر بر عهده مدیرعامل است و در این زمینه اطلاعی ندارم.

همه بودجه شهرداری وصول نمی‌شود

شهردار بوشهر همچنین بودجه مصوب شهرداری را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد که به طور معمول همه آن وصول نمی‌شود و کل مبلغی که در حساب شهرداری قرار می‌گیرد ۱۹۰ میلیارد تومان است.

امیری گفت: از این بودجه باید ۳۰ میلیارد تومان به شاهین شهرداری بوشهر برسد و ۱۴۰ میلیارد تومان هم برای حقوق و مزایا به نیرو‌های شهرداری هزینه شود، در این صورت فقط ۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و خدمات شهری باقی می‌ماند که مبلغ خیلی کمی برای پیشبرد کارهاست.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب امسال حفاری‌ها و لوله‌گذاری‌های گسترده‌ای در خیابان‌های اصلی شهر بوشهر داشته که باید این حفاری‌ها را ترمیم کنیم و راهی جز این نداریم.

شهردار بوشهر، با تاکید بر همراهی مردم، از شهروندان درخواست کرد در نگهداری وسایل حوزه خدمات شهری به شهرداری کمک کنند.

انتخاب پیمانکار به ما ارتباط ندارد

امیری با اشاره به انتخاب پیمانکار طرح‌ها در شهرداری بیان کرد: پیمانکاران از طریق سامانه ستادی انتخاب می‌شوند که ربطی به ما ندارد و به صورت کشوری تعیین می‌شوند وهمه شهرداری‌ها از آ‌ن‌ها استفاده می‌کنند.

او با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرداری بوشهر، گفت: در بدنه شهرداری بوشهر با کمبود نیروی متخصص از جمله رشته‌های شهرسازی مواجه هستیم و باید جذب نیرو در این زمینه صورت گیرد.

شهردار بوشهر ابراز امیدواری کرد در مدت باقی مانده از خدمتش، بتواند مشکلات را حل کند.

این درختان دردسرساز

امیری درباره درختان کنه کارپوس که برای شهروندان مشکل ایجاد کرده نیز، گفت: اگر این درختان در پایه‌های کوتاه نگهداری شوند مشکلی به وجود نمی‌آید.

او ادامه داد: در برنامه جدیدمان برای توسعه فضای سبز، درختانی را در نظر گرفته‌ایم که با آب و هوای بوشهر سازگار باشند و مشکلی برای همشهریان ایجاد نکنند و یک سوم کنه کارپوس هم آب مصرف می‌کنند.

شهردار مرکز استان، در خصوص مبلمان شهری نیز توضیح داد: تلاش خواهیم کرد زیباسازی شهر بوشهر متناسب با تاریخچه‌ای که دارد، صورت گیرد و نمی‌توان همان نماد‌هایی که در دیگر شهرهاست در بوشهر نیز ایجاد کرد.

کمک‌های دولتی کم شده است

امیری با اشاره به کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری بوشهر گفت: اکنون مثل زمان گذشته نیست که کمک‌های گسترده‌ای به شهرداری شود و به سختی بودجه شهرداری نیز تحقق می‌یابد.

او همچنین به طرح‌های در دست اجرا در شهر بوشهر اشاره کرد و تقاطع غیرهمسطح شهید مطهری، بوستان لیان، ورودی شهر، گذر سرتل به تنگک که محلات جنوبی را به هم متصل می‌کند، از جمله آن‌ها عنوان کرد.

شهردار بوشهر، تاکید کرد طرح‌های مستمر شهرداری شامل آسفالت، سنگ‌فرش، بوستان‌های محله‌ای و دیگر طرح‌های عمران و خدمات شهری را در دستور کار داریم، اما مشکل عمده ما، تامین بودجه برای اجرای طرح‌هاست.

تلاش برای حل گره‌های ترافیکی شهر

امیری افزود: یکی از مطالبات مردم در سال گذشته ایجاد روگذر در میدان انتظام بود که با جمع‌بندی نظر مشاوران ترافیکی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، اصلاح هندسی انجام گرفت و ۵۰ درصد مشکل و گره ترافیکی این میدان برطرف شد.

او با اشاره به حل گره ترافیکی میدان قدس بوشهر گفت: با اقدامات موثر و اجرای اصلاح هندسی و با هزینه اندک می‌توان گره‌های ترافیکی را حل کرد که این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

خیابانی موازی خیابان امام خمینی ساخته می‌شود

شهردار بوشهر، یکی از مشکلات مهم ترافیکی شهر بوشهر را گره ترافیکی خیابان امام خمینی عنوان کرد و افزود: دو طبقه کردن این خیابان که مطرح می‌شود، با توجه به هزینه هنگفت آن امکان‌پذیر نیست، ولی ایجاد خیابان پاسارگاد به عنوان محور موازی خیابان امام خمینی از میدان سینگر تا خیابان فاطمیه برای کاهش مشکلات ترافیکی طراحی شده است.

امیری با اشاره به اینکه برای اجرای طرح یاد شده تعدادی ملک، تملک شده است، بیان کرد: امسال عملیات اجرایی خیابان پاسارگاد آغاز می‌شود تا سال آینده بخشی از گره ترافیکی خیابان امام خمینی برطرف شود.

او، از اجرای پارکینگ‌های مختلف در خیابان امام خمینی هم خبر داد و افزود: برای تحقق این مهم لایحه‌ای به شورا ارائه شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

شهردار بوشهر، به فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری در شهرداری هم اشاره کرد و ادامه داد: اکنون که این بخش فعال شده، مشکلات طرح فانوس دریایی بررسی می‌شود و به‌زودی با انتخاب سرمایه‌گذار عملیات نصب فانوس دریایی آغاز خواهد شد.

امیری، با تاکید بر تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام و غیر فعال عنوان کرد: کمیته‌ای در شهرداری بوشهر ایجاد شده تا راهکار‌های لازم برای فعال شدن طرح‌های نیمه تمام را ارائه کند.

عمر تعمیر آلاچیق‌های ساحلی فقط ۶ ماه است

معاون امور خدمات شهری شهرداری بوشهر نیز در این نشست با اشاره به آلاچیق‌های ساحلی بوشهر گفت: برای تعمیر آلاچیق‌ها ۸۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم و هفته آینده تعمیرات آغاز می‌شود.

مهدی عالی پور افزود: عمر مفید تعمیراتی که قرار است انجام گیرد، حداکثر ۶ ماه است و پس از آن رطوبت دریا این تعمیرات را از بین خواهد برد.
او ادامه داد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، هزینه‌های اجرایی به صفر رسیده است و کار‌های خدماتی همه به دست نیرو‌های شهرداری انجام می‌شود که در این شرایط بد اقتصادی راهی جز این نداریم.

معاون عمرانی شهرداری بوشهر نیز در زمینه بوستان گردشگری بوشهر بیان کرد: زمانی که شهرداری بوشهر اداره این بوستان را بر عهده گرفت همه وسایل آن به سرقت رفته بود و با همه مشکلات، آن را تجهیز کردیم.

کوروش سلطانی با اشاره به حادثه‌ای که چند روز گذشته برای یکی از شهروندان، در بوستان گردشگری بوشهر اتفاق افتاد، بیان کرد: موج دریا، ماسه‌های زیر این سکو را شسته و پایه‌های آن را سست کرده بود و همین موضوع باعث سقوط این سکو شده بود.

او بیان کرد: ترمیم این سکو آغاز شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون شهردار بوشهر همچنین گفت: باید در میزان هزینه‌ای که برای بستر سازی دریا در نظر گرفته شده تجدید نظر شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.