هوای اراک ناسالم برای گروه‌های حساس

شاخص و میانگین آلودگی هوا در اراک بیانگر هوای ناسالم برای گروه سنی حساس است.

هوای بیست و یکم آبان اراک ناسالم برای گروه‌های حساسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزایی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت:کیفیت هوای اراک امروز ۲۱ آبانماه به علت پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، به شاخص آلودگی ۱۰۸ رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

میرزایی افزود: با توجه به اینکه درجه برودت هوا در ساعات نزدیک به ظهر در اراک کاهش می‌یابد پدیده وارونگی هوا نیز کمتر شده و غلظت آلاینده‌ها به شکل محسوسی پایین می‌آید به طوری که در روز گذشته بر اساس آمار‌های مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میانگین شاخص کیفیت هوا عدد ۸۴ بوده است که بیانگر کیفیت هوای سالم طی ۲۴ ساعته گذشته است.

او با اشاره به ناسالم بودن هوا برای گروه‌های سنی حساس در ابتدای صبح بیان کرد: کلیه گروه‌های حساس اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی، تقاضا داریم که تا حد امکان از تردد در فضا‌های باز و شلوغ شهری در ساعات ابتدایی روز بپرهیزند و در صورت تردد از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: آب وهوا ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.