مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش؛

ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس

مسئولان و مدیران باید بستر مناسب برای مشارکت حداکثری والدین در فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس ایجاد کنند

ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، نورعلی عباسپور ، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش: مسئولان و مدیران باید بستر مناسب برای مشارکت حداکثری والدین در فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس ایجاد کنند .

علی عباسپور در مراسم تجلیل از انجمن های برتر اولیاء و مربیان مدارس شهرستان بندرعباس گفت: باید به سمتی هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم که ارتباط بین مدرسه و خانواده بیش از پیش پررنگ تر دیده شود،

او افزود : در صورتی حضور والدین در مدارس اثر بخش خواهد بود که رابطه والدین با مدرسه یک رابطه کیفی باشد و نگاه کمیتی به مشارکت والدین در فعالیت های مدارس نمی تواند ما را به اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش امیدوار سازد.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: زیر ساخت اصلی تربیت در خانواده و مدرسه نهادینه و تشکیل می شود ولی تربیت یک فعالیت جمعی است که فراتر از خانواده و مدرسه، بلکه نیازمند مشارکت همه حوزه ها و نهادهای یک جامعه است

علی عباسپور افزود : دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند که برای تربیت مطلوب آنها باید وقت گذاشت و اگر خانواده ها وقت کافی را در راستای تربیت فرزندان در دوره کودکی و نوجوانی اختصاص ندهند، فرزندان آنها در آینده دچار مشکلات تربیتی خواهند شد.

او افزود :این مسئول خانواده ها را الگوی اولیه در زندگی فرزندان خود دانست و رفتار والدین تأثیر بسزایی در شکل گیری رفتار و شخصیت فرزندان برشمرد. .

انتهای پیام / ن

ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین در فعالیت مدارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.