به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد؛

اجرای مسابقه و بازی‌های فکری در کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز

مسئول کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز از اجرای مسابقه و بازی‌های فکری در این کتابخانه عمومی خبر داد.

زینب عیدی گراوند، مسئول کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ۳۸ از دانش آموزان مدرسه پسرانه علم جاودانه در مسابقه‌های تیزبین و اسپاتیت در فضای سبز این کتابخانه به رقابت پرداختند.

او افزود: بازی یکی از عوامل مهمی است که بر روحیه و شخصیت کودک اثر گذاشته و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی اوست. روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بر این باورند که بازی در سال‌های اولیه برای کودک بسیار حیاتی است و به جز پدید آوردن شادی، برای رشد جسمی و روان‌شناختی کودک اهمیت ویژه‌ای دارد.

عیدی گراوند بیان داشت: به وسیله بازی، کودک راه‌های برخورد و تعامل با محیط پیرامون خود را فرا می‌گیرد و مهارت‌های اجتماعی و زبانی را کسب می‌کند، ضمن اینکه فرصت‌هایی را برای «ابراز وجود» و «خلاقیت» در کودک فراهم می‌کند و نیز راهی مناسب برای تخلیه هیجان‌ها و انرژی‌های اضافی در او است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کودک از طریق بازی با فرهنگ جامعه خویش آشنا می‌شود، هنجار‌ها و ارزش‌های اجتماعی را درونی می‌کند و در نهایت، نقش‌های اجتماعی را می‌پذیرد.

مسئول کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز هدف از برگزاری بازی‌های فکری در کتابخانه‌های عمومی را جذب دانش آموزان به روش‌های مختلف به کتابخانه، فراهم کردن بستری برای فکر کردن و به چالش کشیدن کودکان عنوان کرد و ادامه داد: همان گونه که امام علی (ع) فرمودند: هیچ دانشی، چون اندیشیدن نیست بنابراین چه جایگاهی بهتر از کتابخانه برای اندیشیدن است.

زینب عیدی گراوند بیان داشت: بازی‌های فکری چاله‌هایی هستند که انسان را برای حرکت در مسیر ناهموار و پر پیچ و خم زندگی آماده می‌کند. وقتی کودک در زمان مناسب بتواند در این چاله‌ها قرار گرفته و خودش آن‌ها را حل کند، آمادگی روبرو شدن با مشکلات و مسائل مختلفی که در زندگی رخ می‌دهد را دارد، در نتیجه با انجام این بازی‌ها ذهن کودک بیش از پیش رشد می‌کند.

انتهای پیام/گ

حضور دانش آموزان در مسابقات خلاقیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار