ویژه برنامه‌های رادیو در هفته وحدت اعلام شد

معاون صدا گفت: همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و فرارسیدن هفته وحدت، رادیو ویژه برنامه‌هایی را در راستای ایجاد فضایی شاد و نشاط انگیز در جامعه پخش می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید شاه آبادی معاون صدا با بیان اینکه قرآن کریم امت اسلامی را به ید واحده‌ای تشبیه کرده که باید در عمل به آموزه‌های دینی و همچنین فرامین بزرگان دینی از جنبش‌های تفرقه‌آمیز دشمنان دوری و در مسیر انسجام و همدلی حرکت کنند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فاصله بین میلاد حضرت نبی مکرم اسلام (ص) به روایت اهل تسنن و تشیع را هفته وحدت نامید تا ضمن مقابله با حرکت‌ها و خباثت‌های دشمنان به ضرورت وحدت و همگرایی امت اسلامی تأکید کند. در این میان مقارن شدن این روز با میلاد حصرت امام جعفر صادق (ع) باعث ایجاد فضایی شاد و نشاط انگیز در جامعه شده که با جهت دهی صحیح به آن می‌توان بر وحدت و یکصدایی امت اسلامی و حرکت جامعه به سوی پیشرفت و تعالی دمید.

وی تصریح کرد: رسانه‌های جمعی و به خصوص رسانه ملی در دمیدن روح وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه نقش موثر و سازنده‌ای دارند. رادیو نیز به عنوان رسانه ای تأثیرگذار و با بهره گیری از زبان هنر و بکارگیری قالب‌ها و ساختار‌های متنوع رادیویی ضمن تأکید بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به انتقال مفاهیم و ارزش‌های برخواسته از این رویداد مهم جهان اسلام خواهد پرداخت.

معاون صدا ادامه داد: شبکه های رادیویی در مجموع با ۶۰۵ برنامه، ۹۸ عنوان و به مدت ۱۶۰ ساعت به موضوع «هفته وحدت» می پردازند که از این میزان برنامه، ۶۶ برنامه در قالب ۱۶ عنوان و به مدت ۲۶ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.

مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی

وی گفت:رادیو ایران به مناسبت «هفته وحدت» تعداد ۶۲ برنامه را در قالب ۱۸ عنوان و به مدت ۹ ساعت پیش بینی کرده که برنامه «دور عاشقان» به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه روز پنج شنبه ۲۳ آبان به بررسی شخصیت حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام که رحمت برای تمام جهان است و چگونگی آیین‌های جشن در مناطق سنی نشین در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) می‌پردازد.

همچنین رادیو فرهنگ تعداد ۳۶ برنامه را در قالب ۱۳ عنوان و به مدت ۱۲ ساعت پیش بینی کرده است که برنامه «گروه تاریخ و اندیشه» ۲۴ آبان به مدت یک ساعت به طور ویژه به اندیشه‌های حضرت رسول (ص) و نقش ایشان در فرهنگ اسلامی- سیره نبوی می‌پردازد.

رادیو جوان نیز تعداد ۵۵ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۸ ساعت پیش بینی کرده که از ۱۹ تا ۲۲ آبان ویژه برنامه «هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)» با بررسی نقش و جایگاه وحدت شیعه و سنی و بررسی نقش وحدت در پیشبرد جامعه پخش می‌شود.

وی ادامه داد: رادیو معارف تعداد ۶۱ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۲۲ ساعت پیش بینی کرده که از این بین، سه برنامه «ندای وحدت» از ۱۹ تا ۲۶ آبان با موضوع بررسی مشترکات شیعه و سنی و مؤلفه‌های تقریب در اندیشه اسلامی، «ماه مجلس» ۲۳ آبان با موضوع پیامبر اکرم (ص) محور وحدت امت اسلامی، «پرسمان تاریخی» ۲۴ آبان با موضوع پاسخ به شبهات تاریخی درباره وقایع زندگی حضرت رسول اکرم به طور ویژه به این مهم می‌پردازد.

معاون صدا با اشاره به اینکه رادیو نمایش تعداد ۷ برنامه را در قالب ۲ عنوان و به مدت ۴ ساعت پیش بینی کرده که تمامی برنامه‌ها به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازند، ادامه داد: مهمترین برنامه‌ها، نمایش «ستاره خلقت» با موضوع داستان نذر عبدالمطلب برای قربانی کردن یکی از پسرانش و حمله ابرهه به کعبه و نابود شدن ایشان و تولد حضرت محمد(ص) در همان سال، نمایش «درسی برای اعتدال» با روایت داستان گروهی از گدایان که دور هم جمع شده اند و ماجرای فلاکت خویش را برای هم تعریف می‌کنند، است.

وی ادامه داد: رادیو سلامت تعداد ۲۱ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۷ ساعت پیش بینی کرده که حضور پزشکان و متخصصان اهل سنت در برنامه و گفت و گو با آن‌ها درباره موضوع، معرفی زنان تاثیر گذار و نقش آفرین در عرصه‌های پزشکی (معرفی پزشکی از اهل تسنن)، خوانش قصه‌های کودکانه با موضوع پیامبر مهربان ما (ص)، ارتباط با دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های سنی نشین و بررسی موضوع همدلی و وحدت در جامعه از مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه هاست.

شاه آبادی گفت: رادیو تهران تعداد ۲۴ برنامه را در قالب ۵ عنوان و به مدت ۷ ساعت پیش بینی کرده که بررسی هفته وحدت با مبحث اخلاق و مهرورزی در جامعه، پرداختن به آداب و رسوم مردم تهران در هفته وحدت در قالب گزارش، بررسی ابعاد هفته وحدت، طراحی مسابقه و ارائه اطلاعات عمومی درباره مضامین وحدت از مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه هاست.

رادیو گفت و گو نیز تعداد ۴۵ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۱۳ ساعت پیش بینی کرده که برنامه‌های «از سکوت تا بایکوت» از ۱۹ تا ۲۲ با موضوع ویژه برنامه ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، ترویج سبک زندگی نبوی با محوریت اخلاق و مهرورزی، «به نام گل سرخ» با موضوع بیان احادیث و روایاتی از پیامبر اسلام با توجه به گذشت ۱۵ قرن از بعثت ایشان، ۱۵ بخش یک دقیقه‌ای و «برنامه کوتاه ویژه» با موضوع رونق علم در عصر امام جعفر صادق (ع) و ویژه برنامه ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، ترویج سبک زندگی نبوی با محوریت اخلاق و مهرورزی، «اشراق» با موضوع تبیین چگونگی ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت به این مهم می‌پردازد.

 شاه آبادی ادامه داد: رادیو قرآن تعداد ۲۶ برنامه را در قالب ۸ عنوان و به مدت ۵ ساعت پیش بینی کرده که برنامه‌های «ویژه هفته وحدت» از ۱۹ تا ۲۳ آبان، با موضوع آشنایی با سیره و خصوصیات زندگی حضرت رسول (ص) و ائمه و همچنین تبیین وحدت مسلمانان و «ویژه روز ولادت حضرت رسول (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)» با موضوع بررسی و تبیین مکتب جعفری،بزرگداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در ۲۴ آبان به طور ویژه به این مهم می‌پردازند.

معاون صدا ادامه داد:رادیوصبا نیز تعداد ۱۱ برنامه را در قالب یک عنوان و به مدت ۱۰ ساعت پیش بینی کرده که خوانش متن‌هایی درباره موضوع ولادت پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و طراحی مسابقه پیامکی با این موضوع از مهمترین موضوعات است.

شاه آبادی بیان کرد:رادیو اقتصاد تعداد ۱۶ برنامه را در قالب ۶ عنوان و به مدت ۸ ساعت پیش بینی کرده که بررسی اهمیت وحدت در حوزه اقتصادی، بیان ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص)، بیان سیره اقتصادی پیامبر اکرم (ص) و چگونگی استفاده از سیره اقتصادی پیامبر اکرم (ص) در زندگی امروزه مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه‌ها است. ضمن اینکه رادیو پیام در قالب موسیقی و متن به مدت ۱۴ ساعت با اختصاص بسته‌های ۱۵ دقیقه‌ای کوتاه مدت با نام «پیام همدلی» و مطلب به همراه ترانه مرتبط در ۴ بخش پیام، خوانش مطالب ادبی، نثر و شعر در وصف حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) به موضوع «هفته وحدت» خواهد پرداخت؛ پایگاه ایرانصدا نیز تعداد ۲۴۱ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۳۲ ساعت پیش بینی کرده، همچنین کتاب گویا با موضوع ولادت حضرت رسول از ولادت تا بعثت از ۱۹ تا ۲۶ آبان از پایگاه کودک ایرانصدا، شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار