سه شنبه و جمعه ، شکار آزاد

صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در خراسان جنوبی از اول آذر سال جاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اکبری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای بهره برداری پایدار و خردمندانه از گونه‌های پرندگان عادی قابل شکار و صید و همچنین کمک به جوامع محلی که معیشت آن‌ها وابسته به بهره برداری سنتی از حیات وحش است، پروانه شکار پرندگان وحشی در خراسان جنوبی از اول آذر تا ۳۰ ام دی سال جاری صادر خواهد شد.

او افزود: امسال علاوه بر اداره کل، در ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها نیز پروانه شکار صادر خواهد شد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل به نشانی sko.doe.ir مدارک لازم را مشاهده و سپس با همراه داشتن این مدارک به ادارات مراجعه و اقدام به دریافت پروانه شکار کنند.

اکبری گفت: پروانه شکار، تنها برای پرندگان در محدوده شکارگاه‌های آزاد استان صادر می‌شود و روز‌های مجاز شکار فقط سه شنبه و جمعه هر هفته خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه حداکثر تعداد مجاز برای شکار پرندگان وحشی در هر مسافرت شکار، تعداد چهار قطعه است افزود: بهای پروانه شکار پرنده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مبلغ ۲ میلیون ریال تعیین شده است.

اکبری گفت: امسال برای اولین بار در خراسان جنوبی صدور پروانه شکار، منوط به حضور شکارچیان در کلاس‌های آموزشی خواهد بود که از سوی این اداره کل و ادارات محیط زیست شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

اوافزود: بر همین اساس با برنامه ریزی‌های انجام شده شکارچیان می‌توانند در یکی از روز‌های ۲۱، ۲۵ و ۲۷ آبان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان واقع در خیابان شهید محلاتی برای حضور در این کلاس‌های آموزشی مراجعه کنند.

اکبری گفت: این دوره آموزشی ۲۵ آبان در تمامی شهرستان‌های استان همزمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در خراسان جنوبی

برچسب ها: محیط زیست ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.