اخباری کوتاه از هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران

برخی از مسئولان فرهنگی کشورمان با حضور در یزد برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را کلید زدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از امروز صبح مراسم رسمی بیست و هفتمین هفته کتاب و کتابخوانی در پایتخت کتاب ایران (یزد) آغاز شد. در ادامه این گزارش به برخی از این برنامه‌ها اشاره می‌شود؛

اخباری کوتاه از هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران

امروز مراسم ادای احترام به سومین شهید محراب آیت الله صدوقی، در مسجد روضه محمدیه یزد (حظیره) با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از مسئولان استان یزد برگزار شد.

این برنامه پیش از شروع مراسم‌های هفته کتاب یزد صورت گرفت.

******

اخباری کوتاه از هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران

اما در روز افتتاحیه بیست و هفتمین هفته کتاب یزد، در مدارس استان یزد زنگ دانایی نواخته شد. مدرسه دخترانه شاهد «حسین و فاطمه» یکی از مدارسی بود که زنگ دانایی با حضور محسن جوادی، نیکنام حسین پور و جمعی از مسئولان استان یزد در آن نواخته شد.

اخباری کوتاه از هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران

مجید جوادیان زاده مدیر ارشاد و فرهنگ اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: بیست و هفتمین هفته کتاب از مدرسه آغاز شد و این خود یک پیام است؛ نشان می‌دهد مسئولان مرکز ثقل آن را به درستی شناخته و هدایت می‌کنند. تشکر می‌کنیم از آموزش و پرورش استان یزد و مدرسه حسین و فاطمه که همواره پیشرو در مسائل فرهنگی هستند.

نیکنام حسینی پور مدیر عامل خانه کتاب هم در این مراسم گفت: تقارن هفته کتاب و هفته وحدت رویدادی مبارک است. باید خواندن کتاب از سنین پایین آغاز شود تا آگاهی کودکان بیشتر شود.

در ادامه حسینی پور پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز بیست و هفتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد و محسن جوادی زنگ دانایی را در مدرسه حسین و فاطمه استان یزد نواخت.

جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در این مراسم گفت: امروز بیست و هفتمین زنگ دانایی در مدرسه «حسین و فاطمه» نواخته شد. خوشحالم که مراسم را از دبستان آغاز کردیم. باید کودکان از این سن عادت به مطالعه کنند. شهر یزد شهر دانایی است، شهر قنات و قنوت و قناعت. امروز کسب علم با خواندن کتاب صورت می‌گیرد و باید بکوشیم تا این نام را در تمام دنیا معروف کنیم. همواره در کنار نام ایران نام کتاب و دانایی ظاهر می‌شود. کتابخوانی باید با معلمان و در باشگاه‌های کتابخوانی صورت بگیرد و باید باشگاه‌های کتابخوانی توسعه یابد.

وی افزود: قرار است با هماهنگی خانه کتاب، کتاب‌هایی برای دانش آموزان تهیه شود. دانش آموزان می‌توانند با خانواده‌های خود به کتابفروشی‌ها سر زده و با محیط کتاب فروشی‌ها آشنا شوند و کتاب تهیه کنند. این هدیه با اعتبار ۵۰ هزار تومان و همزمان با آغاز پاییزه کتاب برای دانش آموزان ترتیب داده شده است تا کتابفروشی‌های استان تقویت و دانش آموزان با محیط‌های فرهنگی بیشتر آشنا شوند.

****

امروز مراسم بازدید از کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی هم با حضور محسن جوادی، نیکنام حسین پور و مسئولان استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد شاهدی مسئول کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی بخش‌های مختلف مخزن کتابخانه را برای بازدیدکنندگان معرفی کردند.

گفتنی است این کتابخانه در سال ۱۳۹۵ در دو قسمت تاسیس شده و قرار است در ماه‌های آینده به صورت رسمی افتتاح شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، هفته کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.