از حضور فعالان اقتصادی برای پیشبرد اقتصاد استفاده خواهیم کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت:دستگاه‌های اجرایی محدودیت دارند و الزامات فعالیت اقتصادی باید منعکس شود و از حضور فعالان اقتصادی برای پیشبرد اقتصاد استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدقاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان دیروز در جلسه بررسی عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: جلسات بررسی مشکلات صنایع را از ۲۵ تیر امسال آغاز کردیم تا بتوانیم با شنیدن مشکلات، تا جایی که در توان داریم آن‌ها را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: معاونت ما ۲۱ مورد وظیفه دارد که یکی از این وظایف بررسی و تجزیه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلاب اسلامی است؛ سلامت اداری و مقابله با فساد از اولویت‌ها ماست.

او عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی محدودیت دارند و الزامات فعالیت اقتصادی باید منعکس شود و از حضور فعالان اقتصادی برای پیشبرد اقتصاد استفاده خواهیم کرد؛ همچنین از طریق این جلسات نظارت و ارزیابی انجام خواهیم داد.

محمدجواد بگی نیز در ادامه این جلسه گفت: در استان اصفهان ۷۰ شهرک صنعتی دولتی و ۸ شهرک خصوصی داریم و ۸ شهرک نیز در دست احداث داریم که بیشترین آمار در سطح کشور است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بیان کرد: اگر هر روز بدون تعطیلی بخواهیم به شهرک‌ها سر بزنیم سه ماه طول می‌کشد که بدون انجام هیچ کار دیگری یک بار به هر شهرک سر بزنیم و این تعدد شهرک‌ها، مشکلات ما را هم دوچندان می‌کند.

او مطرح کرد: بودجه شهرک‌سازی ما ۸۰ درصد منابع درامدی ماست؛ اگر بخوایم هر سال یک پروژه برای یک شهرک پروژه اجرا کنیم در هر سال تنها یک میلیارد می‌توانیم هزینه کنیم.

بگی ادامه داد: علاوه بر اینکه بیشترین تعداد شهرک‌ها را داریم، کمترین میزان اختصاص بودجه تملک دارایی را داریم این درحالی است که بودجه تملک دارایی در خوزستان ۹۰ میلیارد تومان بوده درحالی که در استان اصفهان کمتر از ۵ میلیارد تومان است و دوستان مرکز بر این باور هستند که صنعت استان به اندازه کافی رشد پیدا کرده است، ولی این رویه در ادامه عامل سرمایه‌گریزی از استان به سمت استان‌های دیگر می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: می‌گویند صنعت در استان اصفهان به نقطه فوق اشباع رسیده و صنعت در اولویت هشتم قرار گرفته و گردشگری و خدمات در اولویت اوایل قرار گرفته است؛ به همین دلیل استان اصفهان در دریافت بودجه جز معدود استان‌هایی انتهایی لیست قرار گرفته است.

مرتضی زمانی در ادامه بیان داشت: استان اصفهان ۶ درصد از جمعیت کشور را دارد، ولی حجم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن ۱۰ درصد کل کشور است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان اصفهان مطرح کرد: مشوقات اعطایی به قرارداد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی چند سال اخیر میزان ۷۲۶ هزار و ۵۷۹ میلیون ریال بوده است.

او عنوان کرد: در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۷ هزار ۶۰۰ نفر اشتغال در واحد‌های به بهره‌برداری رسیده شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

زمانی در ادامه گفت: سهم استان اصفهان تنها نیم درصد از بودجه تخصیص اعتبارات استانی از ردیف‌های مختلف بودجه عمومی دولت به شهرک‌ها و نواحی صنعتی به استان اصفهان است که این میزان بسیار ناچیز است.

در ادامه این جلسه فعالان صنعتی و مسؤولان شهرک‌های صنعتی سراسر استان مسائل و مشکلات‌شان را مطرح کردند.

انتهای پیام/م

 

جلسه بررسی عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار