اجرای ۳۶۰ برنامه فرهنگی همزمان با گرامیداشت هفته کتاب در قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت : در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، ۳۶۰ ویژه برنامه فرهنگی در ۳۷ باب کتابخانه عمومی استان برگزار می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه محمدبیگی از برگزاری ۳۶۰ ویژه برنامه فرهنگی در ۳۷ باب کتابخانه عمومی استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و گفت: ۶۳ نشست کتاب خوان، ۱۲ نقد کتاب، چهار جلسه‌ی رونمایی از کتاب و ۳۳ مسابقه جذاب و متنوع از مهمترین این برنامه هاست.

محمد بیگی افزود: دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا، نواختن زنگ کتاب در مدارس، اجرای طرح اهدای کتاب و وقف کتاب، دیدار کتابداران با نماینده، ولی فقیه در استان، برگزاری نشست‌های ویژه اشتراک گذاری کتاب، نقد و بررسی و معرفی، دیدار با نخبگان استان، برگزاری نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان استان از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

محمدبیگی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و مروجان کتابخوانی استان قزوین گفت: تقدیر از کتابداران برگزیده سال۹۸، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان، خیران اهدا کننده کتاب، خانواده معظم شهدای مدافع حرم و سخنرانی، از مهم‌ترین محور‌های این مراسم خواهد بود.

او همچنین برگزاری نشست کتاب خوان دانش آموزی در مدارس استان، نشست کتاب خوان کتابخانه ای، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، جلسات قصه خوانی و کتاب خوانی، برگزاری دوره آموزشی مادران قصه گو، برگزاری مسابقات خلاصه نویسی، کتابخوانی، نقاشی، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌ها و گشایش نمایشگاه‌های کتاب را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته کتاب عنوان کرد.

محمدبیگی گفت: جذب حداکثری مردم شهر‌ها و روستا‌ها به ویژه مردم مناطق محروم و دوررافتاده هم از جمله اقداماتی است که در هفته‌ی کتاب از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در حال حاضر ۳۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۲۵ کتابخانه مشارکتی در استان قزوین فعال است.

انتهای پیام/ک

تشریح برنامه های هفته کتاب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار