مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور؛

وحدت یک شعار سیاسی نیست

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه وحدت یک شعار سیاسی نیست، گفت: وحدت یک حقیقت دینی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محمد حسن زمانی مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت : خداوند متعال بهترین الگوی امت اسلامی و تمام جهان بشریت را پیامبر اکرم (ص) بیان فرمودند.

او به بیان ویژگی‌های اسوه حسنه پرداخت و گفت : اینکه پیامبر اکرم اسوه حسنه هستند یعنی صفت‌هایی ایشان دارند و باید به آن تاسی کنیم.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: اولین ویژگی تحجد و عبودیت هاتم الانبیا است که ده‌ها آیه در این زمینه وجود دارد که بهتر است در این زمینه علمای اهل سنت و شیعه به قرآن رجوع و برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: اولین درسی که می‌توان از سیره رسول الله (ص) گرفت این است که عبادت خود را افزایش دهیم.

این مسئول گفت: رمز موفقیت انقلاب ما در معنویت و هدف انقلاب ما هم رشد معنویت بود.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: راز اصلی موفقیت اسلام در طول تاریخ هم همین توجه به معنویت بوده است.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: ویژگی‌ها و عناصر شخصیتی امام راحل که باعث شد انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند هم ریشه در همین موضوعات دارد، مهمترین بعد وجودی ایشان مسئله عبودیت و معنویت بود.

او پاپ فرانسیس در دیدار با ربانی گفتند این زهد را در فرانسه از امام خمینی فرا گرفتم و معنویتی که در این کلام ایشان دیدم به عنوان الگوی خودم انتخاب کردم و یک مسلمان متاسی به پیامبر اکرم (ص) _امام خمینی _رهبر بزرگترین دین دنیا را متحول کرده است که می‌گوید خمینی مسیح زمان بود.

این مسئول تلاوت آیات وحی را دومین ویژگی پیامبر رحمت بیان کرد و گفت: ما هم باید همتی بیش از این داشته باشیم، قرآن سهم و حق بیشتری برای فعالیت و مشق از آن دارد.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت نشر معارف قرآن در جامعه تاکید کرد و افزود: تفسیر قرآن در تمام مساجد باید انجام شود و هر جلسه حداقل یک آیه هم برای مردم تفسیر شود، مردم باید قرآنی بیاندیشند.

او گفت: بسیاری از مردم جهان از قرآن محرومند و باید این میراث گرانقدر را به جهان بشریت معرفی و تفسیر کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی به مسئولان گفت: در تمام ادارات، حوزه‌های علمیه و... از تفاسیر قرآن بهره‌گیری کنند.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در زمینه بهره گیری از تفاسیر قرآن کریم تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد، چون ما همه شاگردان مکتب قرآن هستیم.

این مسئول با بیان اینکه علمای شیعه باید از تفاسیر اهل سنت استفاده کنند، گفت: حصار‌های تعصب مذهبی را باید شکست، وحدت یک شعار سیاسی نیست یک حقیقت دینی است.

حجت‌الاسلام زمانی قرآنی سازی دانشگاه‌های اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین کار‌ها اسلامی سازی علوم انسانی است که ۱۰ سال شروع کردیم که اولین گام در جهان اسلام به سمت اسلامی سازی علوم انسانی است.

او پایه گذار وحدت را پیامبر رحمت عنوان کرد و افزود: احترام به پیروان تمام مذاهب اسلامی برای ما اولویت است.

دبیر مقابله با جریان‌های تند و تکفیری سپس اشاره‌ای به تفرقه افکنی دشمنان جهان اسلام داشت و افزود: هستند افرادی در کل منطقه و کشور‌های اسلامی که تعصب کور و تفرق را تدریس می‌کنند که باید اصلاح شوند.

او افزود: در چند سال قبل یک پدیده به نام اندیشه تکفیری گریبان دنیای اسلام را گرفته بود که داعش زاییده آن بود و با توجه علما و تلاش سپاه و همه امت اسلامی کمر داعشی که یک میلیون مسلمان را کشت، شکسته شد.

این مسئول گفت: باید آسیب شناسی شود که چرا بچه‌های امت اسلامی باید جذب جریان استعماری ضد اسلام شوند و بعد از آن هم باید این ریشه سوزانده شود و سوزاندن ریشه‌های و رسوبات جریان تکفیری رسالتی است که در عصر حاضر بر دوش علمای شیعه و سنی است.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه حوزه‌های شیعه و سنی از کتب یکدیگر در تدریس استفاده کنند، گفت: تعامل بین حوزه‌های شیعه و سنی آرزوی دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید محقق شود.

او گفت: وحدت یعنی عشق و صمیمیت حقیقی ببین شیعه و سنی باشد و نهادینه شود و ذره‌ای از جریان واگرای مذهبی نباید باشد .

 

 

انتهای پیام/د

خداوند متعال بهترین الگوی امت اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار