رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛

وظیفه سازمان قضایی حمایت از نیرو‌های مسلح است

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه فلسفه وجودی این مجموعه حمایت از نیرو‌های مسلح است، گفت: متاسفانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی همواره مورد ظلم و هجمه قرارگرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درهمایش فرصت‌های تحول درسازمان قضایی نیرو‌های مسلح درمجتمع قضایی قم، گفت: باید تحول درقوه قضاییه را از درون آغاز و آنچه صلاح مردم و جامعه است درصدر اولویت‌ها قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه این خیلی بد است که کسی برای اهداف سیاسی خود به مرکز ثقل نیرو‌های مسلح حمله کند، افزود: نیرو‌هایی که با اقتدار از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کنند باید مورد حمایت قرار گیرند تا این قلعه اقتدار و امنیت جامعه مخدوش نشود.

بهرامی با تاکید بر اینکه همه باید حامی نیرو‌های مسلح باشند اظهار داشت: نباید به محض شکایت از فردی در نیرو‌های مسلح وی را به دادگاه کشاند بلکه باید ابتدا تحقیق میدانی کرد و ابعاد موضوع تبیین و درنهایت این موضوع دردادگاه مطرح گردد.

او با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌ها پیرامون برخورد پلیس با یکی از بانوان بدحجاب در یکی از پارک‌های تهران گفت: مسئولان نیروی انتظامی در ابتدا این عزیزان را توبیخ کردند و سپس با معلوم شدن ابعاد این حادثه از آن‌ها تقدیر کردند که این تعجیل در موضع‌گیری مورد انتقاد ما قرار داشت.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: در آن موضوع نیرو‌های انتظامی بهترین عملکرد را داشتند و موضوع را به خوبی کنترل کردند، ولی برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای، هجمه‌هایی بر نیرو‌های انتظامی وارد کرد.

او با تاکید بر اینکه دنیا به دنبال افزایش اختیارات نیرو‌هایی انتظامی و پلیس خود می‌باشد، گفت: نباید درموضع‌گیری‌ها، اقتدار و ماموریت‌های صحیح نیرو‌های مسلح زیر سئوال رود، ولی از طرفی باید برای نیرو‌های مسلح و انتظامی نیز این موضوع تبیین شود که در ماموریت‌های خود نباید به گونه‌ای رفتار و اقدام کنند که به کسی ظلمی وارد شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر ضرورت تحول در دستگاه قضایی تاکید و شاخص‌های این تحول را تبیین کرده‌اند که باید این رهنمود‌ها مورد تاکید تمام بخش‌های دستگاه قضایی در مسیر تحول این دستگاه قرارگیرد.

او با بیان اینکه تضعیف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به صلاح هیچ کس نیست، گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میزان رضایت‌مندی از عملکرد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ۸۵ درصد بوده‌است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به شاخص‌های دستگاه قضایی گفت: برنامه محوری، کادرسازی، انقلابی ماندن دستگاه قضایی، اجرای احکام صادر شده، دقت درصدور احکام قضایی، حفظ آبروی مجرمان و خانواده آنان، حراست از سلامت دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و همچنین اتحاد میان مجموعه از شاخص‌هایی است که باید در دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گیرد.

او با بیان اینکه نباید اجازه آسیب به سلامت ارکان و اجزا قوه قضایی را داد افزود: باید همه خود را ملزم به حفظ سلامت دستگاه قضایی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بدانیم.

بهرامی، اخلاق مداری، حوصله و مدارا با مردم، گفت: اطاله دادرسی از جمله آفت‌های قضایی است و باید قاضی‌ها در صدور احکام علاوه بر دقت، سرعت در بررسی پرونده و صدور احکام را در دستور کار قراردهند.

انتهای پیام/الف

حمایت از نیرو‌های مسلح فلسفه وجودی سازمان قضایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.