رئیس اتاق ایران و افغانستان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رشد ۱۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و افغانستان نسبت به سال گذشته

سلیمی گفت: مبادلات تجاری ایران و افغانستان نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

حسین سلیمی رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت اقتصادی افغانستان اظهار کرد: مبادلات تجاری افغانستان نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است که این امر بصورت یک طرفه بوده و بیشتر ما به افغانستان صادر کردیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه از معضلات مربوط به کالا‌های صادراتی گفت و خبرداد: این مشکلات شامل تعرفه، بازار‌های مرزی و همچنین رفت و آمدهای کامیونی است.


بیشتر بخوانید: اتاق بازرگانی در تسهیل فضای کسب و کار نقش چندانی نداشت 


سلیمی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال پول، یکی از مشکلات موجود بین ۲ کشور است، اظهار کرد: هم اکنون ما از نظر نقل و انتقال پول با مشکل جدی روبه رو هستیم و این در حالی است که بانک مرکزی صریحا اعلام کرده که ریال کنار گذاشته شود و بیشتر صادراتمان با دلار باشد و این امر توانسته بر این موضوع تاثیر گذارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌های وارداتی به خصوص واردات محصولات کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید داخلی وضع شده است در صادرات به این کشور محدودیت‌هایی برای ما به وجود آمده، زیرا تجارت یک امری ۲ طرفه است.

سلیمی با تاکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و افغانستان حدود ۲.۷ میلیارد دلار است، گفت: این در حالی است که ۲ کشور از ظرفیت تجاری بسیار بالاتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/

حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و افغانستان حدود ۲.۷ میلیارد دلار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار