آمریکا «جنینه آنز» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخت

وزارت امور خارجه آمریکا «جنینه آنز» معاون دوم مجلس سنای بولیوی و قانونگذار مخالف اوو مورالس را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت.

آمریکا «جنینه آنز» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایکل کوزاک» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد واشنگتن «جنینه آنز» معاون دوم مجلس سنای بولیوی و قانونگذار مخالف اوو مورالس را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخته است.

کوزاک در پیام توئیتری خود نوشت: «آنز مسئولیت رئیس‌جمهور موقت قانونی بولیوی را بر عهده گرفته است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با او و سایر مقامات غیرنظامی بولیوی- در حالی که آن‌ها برگزاری هر چه زودتر انتخابات آزاد و عادلانه مطابق با قانون اساسی بولیوی را ترتیب می‌دهند- هستیم».

آنز معاون دوم سنای بولیوی روز سه‌شنبه در یک جلسه ویژه پارلمان که برای پذیرش رسمی استعفای اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی برگزار شده بود، خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد. دادگاه قانون اساسی بولیوی قانونی بودن انتقال قدرت را تأیید کرد. بر اساس خبرها، نظامیان بولیوی نیز از وی اعلام حمایت کرده‌اند.

اوو مورالس که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات از سمت خود استعفا کرد.

ونزوئلا، کوبا، مکزیک و نیکاراگوئه وقایع در بولیوی را– که با تظاهرات خشونت‌آمیز، حمله به مقامات، حوادث آتش‌سوزی و اشغال ساختمان‌ها همراه بود- کودتا توصیف کرده‌اند. روسیه نیز گفته است که اقدامات مخالفان شبیه یک «کودتای هماهنگ شده» بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
رحمت
۱۵:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
آمریکا کدخدای ده جنینه آنز معاون دوم مجلس سنای بولیوی مخالف اوو مورالس را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخته است. آمریکا غلط می کند در همه کشورها دخالت میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به زودی این هم برکنار میشه
آخرین اخبار