پرداخت ماهانه بیش از ۱۹ میلیارد تومان "کمک معیشت" به مددجویان تحت پوشش

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از پرداخت ماهانه بیش از ۱۹ میلیارد تومان "کمک معیشت" به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیومرث رحمتی پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۲ آبان) با اشاره به خدمات رسانی کمیته امداد به بیش از ۸.۶ درصد از جمعیت استان، گفت : در حال حاضر بیش از ۱۳ درصد از خانوار‌های استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

او به تنوع خدمات ارائه شده به مددجویان استان اشاره کرد و گفت : برای خدمات رسانی هرچه بهتر تقسیم وظایف در کمیته امداد در قالب معاونت‌ها و ادارات مختلف صورت گرفته و عملا بیشترین حجم کاری و ارتباط با مددجویان در این بین مربوط به معاونت حمایت و سلامت خانواده است که در زیرمجموعه خود چهار اداره حمایت‌های اجتماعی، درمان و بهداشت، پذیرش مددکاری و مدیریت بحران و مناطق محروم را شامل می‌شود.

او اصلی‌ترین خدمت امداد و این معاونت را پرداخت "کمک معیشت" به مددجویان عنوان کرد وافزود: در حال حاضر مستمری که به همراه یارانه به مددجویان پرداخت می‌شود در مجموع برای خانوار تک نفره ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار دو نفره ۳۷۸ هزار و ۵۰۰، خانواره سه نفره ۵۱۰ هزار و ۵۰۰، خانوار چهار نفره ۶۶۵ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۷۶۴ هزار تومان است.

او گفت: بیش از ۷۰ درصد خانوار‌های تحت پوشش، یک نفره و دو نفره هستند و معدود خانوار‌هایی در استان هستند که بیش از پنج نفر عضو داشته و تحت پوشش باشند.

 رحمتی پور گفت: ماهانه حدود ۱۹ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان تحت پوشش در استان پرداخت می‌شود.

رحمتی پور پرداخت کمک هزینه تحصیلی را یکی دیگر از خدمات معاونت حمایت و سلامت خانواده امداد عنوان کرد وافزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۳۰ دانش آموز و ۱۷۱۸ دانشجو در استان تحت حمایت‌های امداد قرار دارند.

او افزود: مهرماه امسال بطور میانگین به هر دانش آموز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد.

این مسئول گفت: در بحث کمک‌های صورت گرفته به دانشجویان نیز مبالغ برای مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، بطور مثال برای مقطع دکترای دانشگاه ملی هر ترم ۱.۵ میلیون تومان و برای مقطع دکترای دانشگاه آزاد هر ترم ۳.۶ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه پرداخت می‌شود.

او گفت: پرداخت این مبالغ برای دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم ۲۰ درصد بیشتر است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه ارائه خدمات درمانی را بخش دیگری از خدمات این معاونت عنوان کرد وافزود: در حال حاضر بیمه درمانی مددجویان به بیمه سلامت واگذار شده، اما با توجه به نارضایتی برخی مددجویان از میزان پوشش هزینه‌ها، کمیته امداد، بیمه تکمیلی هم برای مددجویان در نظر گرفته است.

او افزود: با وجود بیمه تکمیلی برخی از خدمات درمانی تا ۱۰۰ درصد برای مددجویان پوشش داده می‌شود و تمام هزینه درمانی بیماران خاص تحت پوشش نیز بصورت رایگان است.

رحمتی پور گفت: در حال حاضر ۱۹۲۱ بیمار سرطانی و صعب العلاج و ۳۰۲ بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به تالاسمی، ام. اس، دیالیزی، پیوند کلیه و هموفیلی تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

این مسئول با اشاره به صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومانی درمان مددجویان تحت پوشش در سال گذشته، گفت: نیمه ابتدای امسال نیز بیش از یازده میلیارد تومان برای درمان بیماران تحت پوشش استان هزینه شده است.

رحمتی پور از برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال استان به عنوان خدمت دیگر کمیته امداد یاد کرد وافزود: این کودکان شامل کودکان مددجو و غیرمددجوی استان می‌شود و در حال حاضر ۲۵۴۳ کودک تحت پوشش این طرح قرار دارند.

او افزود: در این طرح سبد غذایی متناسب با سن کودک و شرایط جسمی آن توسط مرکز بهداشت استان تعریف می‌شود و اقلام این سبد غذایی بصورت ماهانه توسط کمیته امداد در فروشگاه‌ها تهیه و تحویل خانواده کودکان می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه تامین جهیزیه را نیز خدمت دیگر این معاونت عنوان کرد وافزود: ۹۰ درصد مبلغی که برای جهیزیه مددجویان در نظر گرفته شده بصورت نقدی به آن‌ها پرداخت و مابقی بصورت کالا و اقلام تحویل می‌شود.

او افزود: حداقل مبلغ نقدی جهیزیه نیز در حال حاضر بین سه تا شش میلیون تومان بوده و برای مناطق محروم تا ۷.۲ میلیون تومان قابل افزایش است.

رحمتی پور گفت: سال گذشته تقریبا تمام مددجویانی که برای جهیزیه ثبت نام کردند جهیزیه خود را دریافت کردند، امسال نیز تا قبل از ماه محرم و صفر ۱۰۴۶ مورد کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد، اما بعد از این دو ماه عزاردای و شروع مراسم جشن و عروسی در ماه ربیع الاول، در حال حاضر ۶۵۵ مورد پشت نوبتی دریافت جهیزیه داریم.

او افزود: برای این تعداد تاکنون ۲۰۰ مورد جهیزیه به ارزش ریالی هر کدام هفت میلیون تومان شامل یخچال، دو تخته فرش، اجاق گاز، بخاری، پنکه و ... تهیه شده که روز میلاد با سعادت پیامبر (ص) تحویل مددجویان می‌شود.

رحمتی پور گفت: به علت ماه‌های جشن و افزایش مراسم عروسی به احتمال زیاد حتی با تحویل این ۲۰۰ مورد جهیزیه باز هم پشت نوبتی‌ها در این زمینه در روز‌ها و ماه‌های آتی افزایش یابد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۱۳ درصد از خانوار‌های استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.