برگزاری مانور دورمیزی - عملیاتی در آوج

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری مانور دورمیزی و عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل در شهرستان آوج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برگزاری مانور دورمیزی - عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل در شهرستان آوج گفت: در مانور دورمیزی، حادثه انفجار قطار نیشابور از طریق نمایش کلیپ تهیه شده بازخوانی شد و همه اعضا شرح وظایف خود را بصورت گروهی تمرین و در جلسه ارائه کردند.

هاشمی افزود: سپس مانور عملیاتی براساس سناریوی حادثه فرضی واژگونی تانکر حامل سوخت متانول در گردنه سلطانبلاغ محور آوج - همدان اجرا شد و همه دستگاه‌های دخیل در صحنه حادثه حضور یافتند.

او اضافه کرد: در این مانور هر یک از دستگاه‌های عضو کارگروه درباره هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی خود محک خوردند و عملکرد آن‌ها مورد سنجش قرار گرفت.

معاون امداد و نجات استان در ادامه عنوان کرد: تمرین تئوری و عملی دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل به منظور دستیابی به ادبیات مشترک درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف استراتژیک برگزاری این مانور بود.

او ادامه داد: حفظ آمادگی و مقابله با حوادث انسان ساخت، هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و تبیین مدیریت واحد از اهداف برگزاری این مانور بود.

هاشمی بیان کرد؛ استفاده از نرم افزار‌های موجود، طرح عملیاتی به روز شده، آمادگی تیم‌های عملیاتی و میزان هماهنگی‌های درون سازمانی و برون سازمانی از استاندارد‌های سنجش عملکرد و میزان موفقیت مسئولین و نیرو‌های عملیاتی در این مانور بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان آوج مشخص شد.

انتهای پیام/ک

برگزاری مانور دورمیزی و عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار