تراز آب دریاچه ارومیه همچنان روند کاهش دارد

سطح تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۰.۹۸ سانتیمتر افزایش یافته است.

تراز آب دریاچه ارومیه همچنان روند کاهش داردبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۰.۹۸ سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۲۴ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۱۵ آبان ماه به ۱۲۷۱.۲۳ سانتیمتر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱۲۷۰.۲۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۱۵ آبان ماه سال جاری ۲۷۷۸.۵۰ کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۱۸۹۸.۶۴ کیلومتر مربع کاهش و وسعت دریاچه نسبت به میانگین دراز مدت سال مشابه ۵۱.۸۷ کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: دریاچه ارومیه در مرداد ماه نیز پر آب است


لازم به ذکر است؛ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۱۵ آبان ماه سال جاری، ۳.۲۴ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۰۱ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۶.۰۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال ۹۸ حدود ۱۲۷۱.۲۳ متر و وسعت دریاچه ۲۷۷۵ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت سطح تراز دریاچه ارومیه در ۱۵ آبان ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار