هشدار کره شمالی در خصوص مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی

کره شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار در خصوص مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، اعلام کرد در صورتی که واشنگتن برای نجات مذاکرات هسته‌ای تلاش نکند، با تهدیدی بزرگ روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، هیئت عالی تصمیم گیری کره شمالی امروز چهارشنبه در خصوص مانور نظامی برنامه ریزی شده آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد در صورتی که واشنگتن ضرب الاجل کیم جونگ اون را برای نجات مذاکرات هسته‌ای نادیده بگیرد، با تهدیدی بزرگ روبرو خواهد شد.

در بیانیه‌ای که از سوی رسانه‌های دولتی این کشور منتشر شده، سخنگوی کمیسیون امور دولتی کره شمالی (عالی‌ترین هیئت دولتی در کره شمالی) اعلام کرد این مانور‌ها، توافق‌های حاصل شده میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ را در خصوص بهبود روابط دوجانبه نقض کرده و پیونگ یانگ را مجبور خواهد کرد تا آمادگی جنگی خود را بالا ببرد.

سخنگوی این شورا همچنین اعلام کرد مانور‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی به دلیل چرخه معیوب روابط میان آمریکا و کره شمالی ادامه خواهد یافت.

کیم جونگ اون، ریاست کمیسیون امور دولتی-که بالاترین سمت در کره شمالی می‌شود-را عهده دار است. این سخنان، جدیدترین اعلام ناخشنودی کره شمالی از مانور‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی و نیز سرعت آهسته مذاکرات با واشنگتن محسوب می‌شود.

کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و کارشناسان می‌گویند احتمالا این کشور به منظور وارد آوردن فشار به آمریکا، همزمان با نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن به نمایش‌های تسلیحاتی ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار