نقش انکار ناپذیر وکلا در مبارزه با فساد

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد دغدغه دستگاه قضاست، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به ابزارهایی داریم که از نظر نخبگان کارشناسی و وکالت است و نقش آنها غیرقابل انکار است.

نقش انکار ناپذیر وکلا در مبارزه با فسادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در شیراز با بیان اینکه تربیت وکیل به قوه قضاییه سپرده شده است، گفت: حق الوکاله‌های غیرمتعارف و تعرفه‌های بالا، پرونده‌ها را به سویی کشانده بود که اقشار کم درآمد جامعه امکان استفاده از خدمات وکیل را نداشتند و از طرف دیگر رشد فراینده فارغ‌التحصیلان حقوقی موجب شد تا دولت بنای تاسیس مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را در دو دهه پیش بگذارد.

حسن عبدلیان‌پور ادامه داد: امسال پس از ٢٠ سال فعالیت، وکلایی با تحصیلات آکادمی بالا در این مجموعه، گامی مثبت در راستای حفظ کرامت انسانی و حفظ حقوق عامه برداشته‌اند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس نیز با تاکید بر احیای حقوق عامه و توجه به کرامت انسانی، عنوان کرد: یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری است و در گام دوم انقلاب نیز رهبرمعظم به تشریح مفصل وضعیت انقلاب پرداخته‌اند.

بهنام نژند با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد نیز دغدغه دستگاه قضاست، افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به ابزار‌هایی داریم که از نظر نخبگان کارشناسی و وکالت است و نقش آن‌ها غیرقابل انکار است.

او بیان کرد: سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که چرا با وجود نهاد وکالت و کارشناسی باز هم نهاد موازی ایجاد می‌شود؟ جواب به این سوال بسیار واضح و روشن است؛ ایجاد ساختار‌های موازی برای سرعت بخشیدن به سیستم‌ها، از راه‌های مقبول در همه دنیاست.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس عنوان کرد: فلسفه وجودی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد و عدالت محوری است.

نژند گفت: اگرچه حقوق عامه در کشور وجود داشته، اما در برخی مقاطع مغفول مانده و صدماتی به بدنه آن وارد شده است.

او به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: وابستگی به قوه قضاییه از جمله مواردی است که در خصوص این مرکز مطرح می‌کنند، اما نقطه قوت این مرکز، استقلال به صورت کامل است و البته نظارت هم در کنار آن بسیار مطلوب و مورد پذیرش است.

نژند اظهار کرد: هیچ قاضی در امر وکالت و کارشناسی تاکنون به ما امر و نهی نکرده است.
انتهای پیام/م

همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

برچسب ها: قوه قضائیه ، وکلاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.