مرمت گنبد آستان سلطان محمود ابن امام محمدباقر روستای علوی

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت سلطان محمود ابن امام محمدباقر(ع) گفت: با تلاش اوقاف و کمک مردم و خیران عملیات بازسازی و کاشیکاری گنبد آستان با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون ریال پایان یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی رمضانی علوی مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت سلطان محمود ابن امام محمدباقر (ع) گفت: با تلاش اوقاف و کمک مردم و خیران عملیات بازسازی و کاشیکاری گنبد آستان با بیش از یک میلیارد و دویست میلیون ریال پایان یافت.

مهدی رمضانی علوی افزود: با بهره گیری از پژوهشگران مجرب گنبد این آستان مقدس با ظرافت خاصی مزین به کاشی کاری اصیل ایرانی بازسازی واستحکام بخشی شد.

او طرح توسعه و تخریب بنا‌های اطراف حرم، ساماندهی صحن‌های حرم و فراهم کردن شرایط برای ارائه خدمات مناسب به زائران را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده در این آستان برشمرد و گفت: گنبد این بقعه هرمی شکل، دوازده ترکی و مزین به کاشی فیروزه‌ای است.

قدمت بقعه و گنبد به تاریخ ۹۵۲ هجری قمری و زمان شاه طهماسب صفوی می‌رسد که در منتهی الیه گنبد کتیبه‌ای به خط ثلث که روی آن ذکر صلوات نوشته شده خودنمایی می‌کند.

آستان مقدس حضرت سلطان محمود ابن امام محمدباقر (ع) برادر حضرت سلطان علی ابن امام محمدباقر (ع) در روستای علوی کاشان و در دو کیلومتری مشهد اردهال قرار دارد.

انتهای پیام/م

 

مرمت گنبد آستان سلطان محمود ابن امام محمدباقر روستای علوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.