هوای اصفهان دروضعیت ناسالم برای گروههای حساس

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان به سبب پایداری جوی غبار آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان پیش بینی می‌شود.

هم اکنون و در ساعات اولیه روز نیز هوای کلانشهر با میانگین ۱۲۰ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۰، خیابان‌های استانداری روی عدد ۱۳۵، دانشگاه روی عدد ۱۰۲، بزرگراه خرازی روی عدد ۸۵، خیابان پروین روی عدد ۱۲۱، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۱۹ و خیابان رودکی روی عدد ۹۹ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در شهر‌های دیگر استان از جمله سجزی با میانگین ۷۷، شاهین شهر با میانگین ۹۱ و مبارکه با میانگین ۹۷ در وضعیت قابل قبول " سالم" و در کاشان با میانگین ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد به دلایل نامشخص خاموش است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام/م

 

وضعیت کیفی هوای اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.