نقش مشارکت بین بخشی در ارتقاء سواد سلامت جامعه

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مشارکت بین بخشی سازمان‌های دخیل در امر سلامت در آگاهی بخشی و ارتقا سواد سلامت جامعه نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر شبکه، دکتر بدلی، رئیس مرکز بهداشت، کارشناسان بخش واگیر معاونت بهداشتی و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت در نشستی برنامه‌های اجرایی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد مورد پایش قرار دادند.

بدلی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هدف از این پایش، ارزیابی کمی و کیفی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت در زمینه نحوه بیماریابی برای بیماری‌های واگیر دار از جمله سل، هپاتیت، hiv، پدیکولوزیس، کیست هیداتیک و اطلاع آن به معاونت بر اساس فرم‌های استاندارد است.

او افزود: با توجه به اهمیت کنترل بیماری‌ها در سلامت انسان به عنوان محور توسعه پایدار این گروه بر آن است با برقراری نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در طرح اجرا و ارزیابی برنامه‌های بهداشتی و فعالیت‌های مربوط به آن به نحو شایسته عمل کند.

او اضافه کرد: نقش مشارکت بین بخشی سازمان‌های دخیل در امر سلامت نظیر آموزش و پرورش می‌تواند در آگاهی بخشی و ارتقا سواد سلامت جامعه پیرامون تاثیر گذار است به نحوی که هر دانش آموز به عنوان یک سفیر سلامت می‌تواند در آگاهی بخش خانواده خود در مقوله سلامت موثر واقع شود.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز گفت: مطالعه و شناخت وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری‌ها در سطح شهرستان، نظارت، پایش و ارزیابی برنامه کنترل بیماری‌ها به صورت مستمر، مراقبت و کنترل اپیدمی، جلب و ایجاد همکاری درون و برون بخشی از جمله وظایف کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها به شمار می‌رود.

او افزود: آموزش‌های مستمر در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها توسط کارشناسان و مراقبین سلامت موجب به وجود آمدن رفتار می‌شود و در صورت ادامه به یک نیاز برای جامعه تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ن

ارتقاء سواد سلامت جامعه با مشارکت سازمان های مرتبط در امر سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.