تاکید اشرف غنی بر جلوگیری از استخراج غیر قانونی معادن

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مسئولان وزارت معادن و پترولیم بر جلوگیری از استخراج غیر قانونی معادن و بررسی قراردادهای معادن تاکید کرد.

تاکید اشرف غنی بر جلوگیری از استخراج غیر قانونی معادنبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مسئولان وزارت معادن و پترولیم بر جلوگیری از استخراج غیر قانونی معادن و بررسی قراردادهای معادن تاکید کرد.

در این نشست همچنین در خصوص تطبیق برنامه بزرگ اصلاحات در وزارت معادن و پترولیم در چارچوب نقشه راه این وزارتخانه تاکید صورت گرفته است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که در این نشست ضمن بحث روی تشکیلات این وزارتخانه خاطرنشان شد که افغانستان باید در بخش معادن، نیروی متخصص داشته‌باشد، ظرفیت فنی و دانش علمی کارمندان این وزارتخانه بیشتر شود، برنامه عایدات وزارت معادن تدوین شود و بر استخراج معادن به‌ویژه مرمر و رخام، نفت و گاز، سنگ‌های قیمتی، مس، کرومایت و… تمرکز بیشتری صورت گیرد.

اشرف غنی اظهار داشت: «ما باید برای هر معدن کشور طرح مشخص استخراج، تولید و افزایش عواید داشته‌باشیم و توسعه معادن باید دیدگاه اصلی ما را برای رشد اقتصاد کشور تشکیل دهد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار