گراهام: هویت افشاگر پرونده اوکراین‌گیت باید فاش شود

سناتور هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا خواهان اعلام هویت شخص افشاگر در پرونده رسوایی «اوکراین‌گیت» شد.

گراهام: هویت شخص افشاگر باید فاش شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور لیندسی گراهام، نماینده ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد هویت شخص افشاگر پرونده رسوایی «اوکراین گیت» باید در جلسه دادرسی در سنا مشخص شود.

این سناتور جمهوری خواه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد سنا باید هویت شخص افشاگر مکالمه تلفنی جنجالی ماه ژوئیه را افشا کند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بتواند با شخصی که او را به این رسوایی متهم کرده، روبه‌رو شود. گراهام گفت: ما تا زمانیکه هویت شخص افشاگر مشخص نشود، یک جلسه دادرسی در سنا را نمی‌پذیریم.

ترامپ و متحدانش هفته‌هاست تلاش می‌کنند تا به نحوی دموکرات‌ها را برای افشای هویت شخص افشاگر پرونده اوکراین گیت تحت فشار قرار دهند. حتی رئیس جمهور آمریکا و برخی هم‌حزبی‌های عضو کنگره او از رسانه‌ها خواستند تا هویت این شخص را افشا کنند. با این حال برخی جمهوری خواهان سنا از جمله «ریچارد بار» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا مخالف افشای هویت شخص افشاگر هستند. بار می‌گوید این فرد در حمایت قوانین فدرال هستند.

درخواست سناتور گراهام پس از آن مطرح شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان تلاش جمهوری خواهان را برای احضار فرد افشاگر به کنگره و نیز هانتر بایدن، پسر جو بایدن به عنوان شاهد در جلسات استماع علنی مربوط به استیضاح را نپذیرفتند.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

نخستین نشست علنی استماع تحقیقات استیضاح ترامپ دیروز در مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار