نگاهی به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در هندیجان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های متنوعی در کتابخانه ها و مدارس شهرستان هندیجان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کبری خواجوی کتابدار کتابخانه عمومی مهدیه شهر زهره هندیجان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه انشاءنویسی در دبستان پسرانه میثم شهر زهره شهرستان هندیجان برگزار شد.

او افزود: این مسابقه که با موضوع «کتاب و مطالعه» بود، با هدف تمرین فکر کردن قبل از نوشتن و ساده نویسی، تسلط بر ذهن و عملگرایی دانش آموزان برای روان سازی قلم خود برگزار گردید.

خواجوی، انشاءنویسی را یکی از فرصت‌هایی عنوان کرد که کودک و نوجوان می‌تواند از آن به مثابه روشی برای خودیابی استفاده کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجا که انشاءنویسی بستری مناسب برای شناخت کودک و نوجوان برای مواجهه با مهارت‌های نوشتن است، طرح ریزی این برنامه و اجرای آن به عنوان یک فعالیت فرهنگی نقش موثری در تکمیل ذهن خلاق و فعال کودکان امروز و نسل فردا دارد.

دیدار رییس کتابخانه‌های عمومی و کتابداران هندیجان با امام جمعه شهرستان

فاطمه شولی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هندیجان گفت: دیدار با امام جمعه این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد.

او با اشاره به فعالیت ۳ کتابخانه در سطح شهرستان به اهمیت گسترده فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها سخن پرداخت و از تلاش‌های کتابدارانی که در سطح شهرستان برای گسترش و اشاعه فرهنگ کتابخوانی میان آحاد مردم شهرستان داشته تشکر کرد.

شولی اظهار کرد: در این دیدار خواستار همدلی و همفکری بیش‌تر در خصوص ارائه راهکار‌هایی برای جذب بیش‌تر مردم به کتاب و کتابخوانی شد.

سید عبدالحمید حسینی امام جمعه شهرستان هندیجان ضمن عرض تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از متولیان عرصه کتاب و فرهنگ خصوصا کتابداران تشکر کرد.

او در ادامه ضمن قدردانی از تلاش همه کتابداران با ارائه راهکار‌هایی از جمله تعمیم مسابقات فرهنگی در بین ادارات و تشریح فواید کتاب و کتابخوانی بخصوص در خطبه‌های نماز جمعه و تشویق بیشتر مردم برای مراجعه به سمت کتاب و کتابخوانی پرداخت.

حسینی با اشاره به اهمیتی که کتابخانه‌ها می‌توانند برای هر انسانی داشته باشند و تعمیم برنامه کتابخوانی به عنوان لازمه رشد فرهنگ فکری مردم اظهار امیدواری کرد که سرانه مطالعه در شهرستان هندیجان بالاتر برود.

بازدید نونهالان از کتابخانه عمومی شهید مدرس هندیجان

رفعت علوی کتابدار کتابخانه عمومی شهید مدرس با اشاره به برگزاری برنامه‌ای مبنی بر بازدید نونهالان مهدکودک نیلگون این شهرستان از این کتابخانه گفت: این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نونهالان با محیط کتابخانه برگزار شد.

او افزود: کودکان ضمن فراگیری آموزش‌های لازم در خصوص کتاب و کتابخانه‌های عمومی ازبخش اتاق کودک در کتابخانه عمومی شهید مدرس دیدن کردند.

علوی بیان داشت: در این بازدید ضمن آشنا کردن کودکان با جاذبه‌های اتاق کودک اعم از کتاب قصه، نشریات کودکان و اسباب بازی، برای آن‌ها کتاب «درخت و برگ و ریشه می‌می نی پیدا میشه» سروده ناصر کشاورز را قصه گویی کرد.

به گفت کتابدار کتابخانه عمومی شهید مدرس، این کتاب یک جلد از مجموعه ۱۲ جلدی شامل قصه‌های تربیتی و منظومی از بچه میمونی شاد، شیرین و بازیگوش است که به زبانی ساده و روان برای کودکان خردسال سروده شده است.

رفعت علوی در ابتدای قصه گویی ضمن زمینه چینی قصه و اطلاعاتی که از می‌می نی به عنوان شخصیت اصلی قصه به کودکان داد، آن‌ها را آرام آرام به فضای قصه شیرین کشانید و کودکان را در خلال قصه با استفاده اززبان حرکات به نقطه اوج و اعماق قصه برد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.