رایزن اقتصادی بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران:

سفارت بنگلادش آماده همکاری برای صادرات خرما است

رایزن اقتصادی بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت:سفارت بنگلادش در تهران آماده‌ است تا همکاری برای صادرات خرما به بنگلادش را توسعه دهد.

سفارت بنگلادش آماده همکاری برای صادرات خرما به بنگلادش استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد صبور حسین در همایش بین‌المللی خرما در بندر بوشهر بیان کرد: مردم بنگلادش همچون مسلمانان دیگر کشور‌ها علاقه زیادی به مصرف خرما به ویژه در ماه مبارک رمضان دارند.

او ادامه داد: مسلمانان این کشور در زمان افطار خرما مصرف می‌کنند بر همین اساس تقاضای بسیار بزرگی برای این محصول ایران با توجه به کیفیت بالای آن در بنگلادش وجود دارد.

رایزن اقتصادی بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران افزود: تجار بنگلادشی هم‌اکنون خرمای مورد نیاز این کشور را از عربستان سعودی، الجزایر و فلسطین وارد می‌کنند و بسیاری از تجار و بازرگانان درخواست‌ها و سوال‌های متعددی برای واردات خرما از ایران دارند.

صبور حسین یادآور شد: از ۲ سال پیش ۵۰ هزارتن خرما در ماه رمضان وارد بنگلادش شده که ظرفیت ماه رمضان به تنهایی حجم وسیعی است تا اتاق بازرگانی بوشهر با تشویق تجار ۲ تا ۳ ماه پیش از ماه رمضان مهیای صادرات خرما به بنگلادش شوند.

او افزود: سفارت بنگلادش در تهران آماده‌است تا همکاری برای صادرات خرما به بنگلادش را توسعه دهد.

رایزن اقتصادی بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: تجار و بازرگانان ایرانی می‌توانند به بنگلادش بیایند و با آنالیز بازار شرایط صادراتی را تسهیل کنند، زیرا ظرفیت‌های خوبی برای تجار و بازرگانان کشور‌های طرف همکاری فراهم شده‌است.

صبور حسین عنوان کرد: در این ارتباط کار صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی در مدن ۱ تا ۲ روز انجام می‌گیرد و از همین جا مشتاقانه تجار و بازرگانان ایران را دعوت می‌کنیم و در زمینه کسب هرگونه اطلاعات دقیق مورد نیاز آن‌ها همکاری لازم از طریق سفارت بنگلادش انجام می‌شود.

او گفت:کشور در جنوب آسیا ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد که ۹۰ درصد آن‌ها مسلمان هستند و از سال‌های دور رابطه دوستانه خوب و موثری با ایران دارند و مشابهت‌های زیادی بین فرهنگ و زبان ایران و بنگلادش است، طوری که حدود هفت هزار لغت مشترک داریم.

رایزن اقتصادی بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران تصریح کرد: براساس سیاست‌های کلان بنگلاش اقتصاد این کشور از چند سال گذشته تاکنون در حال رشد است،به  طوری که تولید ناخالص داخلی بنگلاش ۶.۵ درصد و رشد جی دی پی آن نزدیک ۸ درصد در سه سال گذشته بوده است.

صبورحسین گفت: کشور بنگلادش یکی از ۱۱ اقتصاد برتر دنیا در سال‌های آینده خواهد بود، زیرا اقتصاد بنگلادش رشد شتابان دارد و پارسال ۴۵ میلیارد دلار صادرات  داشته است که این روند فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/م

از ۲ سال پیش ۵۰ هزارتن خرما در ماه رمضان وارد بنگلادش شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.