رئیس شورای اروپا: انگلیس پس از برگزیت به بازیکن درجه دو تبدیل می‌شود

دونالد توسک ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، گفت: اگر برگزیت اجرا شود این کشور به یک بازیکن درجه دو در امور بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اروپا: انگلیس پس از برگزیت بازیکن درجه دو می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، امروز گفت انگلیس پس از اجرای برگزیت نفوذش را در امور بین‌المللی از دست خواهد داد و به بازیکن درجه دو تبدیل می‌شود.

به اعتقاد توسک، تنها این اتحادیه اروپاست که می‌تواند در مقابل چین مدعی بایستد و نقش جهانی ایفا کند. او در سخنرانی خود در کالج اروپا در بلژیک در این خصوص گفت: «بار‌ها از طرفداران برگزیت شنیده‌ام که می‌خواهند اتحادیه اروپا را ترک کنند تا دوباره انگلیس جهانی شود و بر این باورند که فقط به تنهایی می‌توان به این هدف دست یافت. اما واقعیت دقیقاً برعکس است. تنها انگلیس به عنوان بخشی از اروپای متحد می‌تواند نقش جهانی ایفا کند. تنها با هم می‌توانیم بدون هیچ گونه تعصبی با بزرگترین قدرت‌های این جهان روبه‌رو شویم».

توسک که در پنج سال گذشته ریاست اجلاس اتحادیه اروپا را بر عهده داشته و یک صدای تأثیرگذار در سیاست اروپا بوده است در ادامه افزود: «همین موارد را در هند، نیوزیلند، استرالیا، کانادا و آفریقای جنوبی شنیده‌ام که انگلیس بعد از خروجش به یک بازیکن خارجی تبدیل می‌شود، یک بازیکن درجه دو».

پیشتر توسک بار‌ها ابراز امیدواری کرده بود که انگلیس نظر خود را تغییر دهد و در اتحادیه اروپا بماند. با این حال، موافقان در رای‌گیری سال ۲۰۱۶ انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، می‌گویند این کشور که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است پس از برگزیت به یک وضعیت جهانی جدید که خارج از قوانین اتحادیه اروپاست دست خواهد یافت و به آمریکا نزدیک می‌شود.

اگر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در انتخابات ماه آینده اکثریت را کسب کند و به این ترتیب، تصویب توافق او با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت از سوی پارلمان تضمین شود، انگلیس در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ برگزیت را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار