اسد: واشنگتن نفت سوریه را سرقت می‌کند

رئیس جمهور سوریه در اظهاراتی «رژیم» آمریکا را با آلمان نازی یکسان دانست و واشنگتن را به سرقت نفت سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه در اظهاراتی «رژیم» آمریکا را با آلمان نازی یکسان دانست و واشنگتن را به سرقت نفت سوریه متهم کرد.

او در مصاحبه با خبرگزاری «روسیه ۲۴» گفت: نظام سیاسی آمریکا بر اساس گروه‌های گانگستری اداره می‌شود. آمریکا یک حکومت نیست بلکه نظامی است که شرکت‌های بزرگ، آن را با توجه به منافع خود اداره می‌کنند، آن‌ها همانند گروه‌های گانگستری هستند. رئیس جمهور آمریکا نیز نماینده یک کشور نیست او فقط مدیر اجرایی یک شرکت است که هیئت مدیره آن که شرکت‌ها را هدایت می‌کنند در واقع مالک کشور هستند.

او افزود: یکی از مهمترین مواردی که هیتلر را ترغیب به حمله به شوروی و جنگ جهانی دوم کرد، نفت بود. آمریکا نیز امروزه با گام نهادن در مسیر نازی ها، همان کار را می‌کند.

در ماه اکتبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش از این قصد خود را برای خارج کردن تمامی نیرو‌های آمریکایی از منطقه اعلام کرده بود، با مطرح کردن ادعای "محافظت از میادین نفتی سوریه" در برابر داعش بخشی از نیرو‌های خود را در شرق رود فرات در سوریه حفظ و در نزدیکی میادین نفتی مستقر کرد.

حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است، که قبلاً یک دژ و منبع اصلی درآمد برای تروریست‌های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDF) کنترل می‌شود. رسانه‌های ترکی پیش از این به نقل از شاهدان عینی گفته بودند که نیرو‌های آمریکایی قبلاً ساخت دو پایگاه نظامی را در مناطق استراتژیک در شرق نفت خیز سوریه آغاز کرده اند.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشته شدن جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی در زندان گفت او اسرار بسیار مهمی در مورد چهره‌های مهم در سیستم آمریکایی و انگلیس داشت.

اسد مرگ «جیمز لا مژرار» سردسته گروهک موسوم به «کلاه سفیدها» در استانبول، قتل بن لادن و ابوبکر بغدادی را اقدام سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای جلوگیری از افشای فعالیت‌های آن‌ها برای سازمان سیا دانست.

او گفت: به نظر من کشتن «بن لادن» و «ابوبکر بغدادی» و همه این افراد به این دلیل بود که آن‌ها اسراری مهم داشتند و در عین حال دیگر نقش آن‌ها به پایان رسیده بود و باید از دستشان خلاص می‌شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار