گردشگری، صنعتی رو به رشد در یزد

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری در یزد صنعت گردشگری در این استان رشد داشته است.

گردشگری، صنعتی رو به رشد در یزدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در رویداد کارآفرینی گردشگری یزد گفت: در سال‌های گذشته توجه به حوزه گردشگری در یزد افزایش داشته است و این شهر اکنون در کنار شهر‌های اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری شناخته می‌شود.

او با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در سال‌های گذشته در یزد افزایش داشته است، افزود: به همین منظور هتل‌ها و تاسیسات گردشگری یزد از تعداد انگشت شمار، به بیش از ۶۰۰ واحد رسیده است.

فاطمی اظهار داشت: در گذشته بافت تاریخی یزد وضعیت خوبی نداشت که با همکاری ادارات مختلف، مرمت شد و اکنون به راحتی در هر ساعت شبانه روز می‌توان در آن قدم زد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به وجود اقوام مختلف در یزد، افزود: به منظور تقویت همزیستی ادیان مختلف، رویداد‌های گردشگری زیادی در یزد برگزار شد.

او همچنین با اشاره به رونق گردشگری کویر، در فصل پاییز گفت: این جاذبه با صدور مجوز‌های جدید کمپ‌های کویری در یزد رو به افزایش است.

فاطمی ادامه داد: صنایع دستی یزد نیز به گونه‌ای برجسته شده که خرید صنایع دستی، به یکی از اهداف گردشگران برای سفر به یزد تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد افزود: برای تنوع بخشی، به حوزه گردشگری بر اساس ظرفیت‌های یزد کمیته‌های مختلف مذهبی معنوی، تاریخی، ادبی، هنری، تجاری، ورزشی و هیجانی، رویداد ها، خوراک و غذا، کودک، معلولین و سالمندان، سلامت، الکترونیک، روستایی و طبیعت گردی، پایدار، علمی آموزشی و دفاع مقدس تشکیل شد.

او ادامه داد: در ده سال گذشته، ده کشور هدف گردشگری را شناسایی و ده هسته گردشگری برای کشور‌های انگلیس، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، هند، اسکاندیناوی، اروپای شرقی و فرانسه تشکیل شد.

رویداد گردشگری کار آفرینی با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان به مدت سه روز در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ غ

برپایی رویداد گردشگری کارآفرینی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار