کشف معبدی ۳۰۰۰ ساله با معماری شگفت انگیز در کشور پرو

محققان در کشفی تازه موفق به شناسایی معبدی باستانی با ۳۰۰۰ سال قدمت در کشور پرو شدند، اما به دلیل نگرانی از به سرقت رفتن گنجینه‌های آن، تا مدت‌ها کشف آن را رسانه‌ای نکردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باستان شناسان به تازگی معبدی بزرگ به قدمت ۳۰۰۰ سال در کشور پرو کشف کردند که برای اجرای آئین‌های باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در این معبد باستانی قبر‌هایی پیدا شده است که متعلق به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد تا سال ۲۹۲ میلادی هستند. این بنای باستانی حدود ۳۹ متر طول دارد و دارای راه‌پله‌ای اصلی به طول ۱۵ متر است.
 

کشف این معبد باستانی ماه اکتبر سال میلادی جاری انجام شده است، اما اعلام رسمی آن برای جلوگیری از ورود سارقان مقبره و سرقت اشیای گران قیمت آن تاکنون به تعویق افتاده است.

محل معبد باستانی در مسیر چشمه‌های رودخانه Zaña در فاصله ۸۰۴ کیلومتری از لیما پایتخت کشور پرو واقع شده است.

باستان شناسان داخل معبد محلی برای جمع‌آوری آب رودخانه کشف کرده‌اند که از آن برای اجرای آئین‌های باستانی استفاده می‌شد.

این سازه بزرگ در سایت Huaca El Toro در منطقه Lambayeque کشور پرو کشف شده است. درون معبد افزون بر قبرها، اشیای فلزی و سرامیکی کشف شده است.
 
به گفته باستان شناسان این معبد متعلق به اقوام قوم Chimu بوده است که پیش از به قدرت رسیدن اینکا‌ها دارای فرهنگ و آئین‌های ویژه‌ای بودند.
بیشتر بخوانید: کشف معبدی که بیش از ۲۰۰۰ سال از نظر‌ها پنهان بود

بقایای برجای مانده از این تمدن امروزه در امتداد سواحل کشور پرو شناسایی شده است. مطالعه‌های دانشمندان نشان می‌دهد این قوم دارای فرهنگی ویژه، ساختار شهری و سیستم‌های آبیاری بزرگی بوده‌اند.

شغل اصلی بیشتر اهالی قوم چیمو کشاورزی بود، اما در صنعت سفال و ساخت سرامیک هم تبحر پیدا کرده‌اند و آثار دستی نفیسی از کار آنها با فلز‌های ارزشمند به دست آمده است.

آنها اجرام آسمانی از جمله خورشید و ماه را پرسشش می‌کردند و اعتقاد داشتند ماه از خورشید قدرتمند‌تر است، این قوم همچنین دارای آئین‌های قربانی انسانی بوده‌اند.

در حدود سال ۱۴۷۰ میلادی، تمدن اینکا، سبب نابودی چیمو شد، هرچند با ورود اسپانیایی‌ها به قاره جدید، اینکا‌ها فرصت چندانی برای حضور در چیمو پیدا نکردند.

منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار