مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هزار و ۴۰۰ اثر هنری و علمی به دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی ارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی گفت: هزار و ۴۰۰ اثر هنری و علمی به این همایش ارسال شده است که از این تعداد ۴۰۰ اثر پذیرفته شد.

رحمانی افزود: اجرای این رخداد علمی و فرهنگی با بهره گیری از همه ظرفیت‌های استانی و ملی حرکتی ارزشمند و نشان دهنده نگاه عمیق سیاست گذاران به مقطع پیش دبستانی است.

او اضافه کرد: جایگاه و ارزش هویت کودکان به عنوان یکی از پایه‌های مهم سند تحول آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شناسایی هویت کودکان ایران اسلامی، تلاشی است تا دست‌های پرمهر آینده سازان ایران را زنجیروار به هم گره بزند و روح انسانیت را در جان‌ها جلوه گر کند و با اتحاد و همدلی کشور را به پیش ببرد.

او افزود: هویت ایرانی اسلامی، تجسم صبر و اخلاق و جلوه هیبت و جلال است که از سلاله پیامبر و فرزندش امام صادق سرچشمه می‌گیرد تا شاهد شکوفا شدن صفا و صمیمیت در کشور باشیم.

رحمانی افزود: روزی ابر وجود این کودکان بارانی می‌شود و آینده کشور سرسبز و امید آفرین خواهد بود.

او اضافه کرد: امروز روز شکفتن معرفت است و این کودکان پیام آور صلح و دوستی در جهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان هم رد این همایش با تاکید بر نگاه دلسوزانه به کودکان به عنوان امانت‌های خدا برای سازندگی و استقلال و آزادگی، گفت: این همایش، برگ زرینی در تاریخ قزوین است.

او افزود: با توجه به دو مقوله وقتی ماهیت و هویت و چیستی کودکان باید به خدمت نسل نوپای انقلاب برخیزیم.

امام جمعه قزوین گفت: خدا در معرفی انسان نگاه الهی دارد که اگر از آن غفلت کنیم نگاه ناماندگار دیگران توجه ما را به خود جلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمع و بصر و فواد را سه نعمت و عنصر بزرگ الهی به انسان و مایه تمایز آن با سایر موجودات دانست و گفت: انسان‌ها همواره باید شکر این نعمات الهی را به جا بیاورند.

استاندار قزوین هم در این همایش گفت: تاریخ پرافتخار ایران و ارزش‌های دینی در کنار هم می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی برای ما خلق کند.

جمالی پور افزود: ظرفیت‌های بی نظیری در کشور وجود دارد و می‌توانیم به عنوان یک کشور پرافتخار نقش مهمی ایفا کنیم به شرط اینکه به هویت مان توجه داشته باشیم.

او ادامه داد: اسلام دین ارزش ها، وحدت و انسجام است و می‌توانیم با برداشت صحیح از ارزش‌های دینی نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌ها را اصلاح کنیم.

استاندار گفت: توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش موفق نخواهد بود و اگر آموزش و پرورش نقش خود را درست ایفا کند با سرعت بیشتری می‌توانیم به جایگاه مان در دنیا دست پیدا کنیم.

سیده حمیده زرآبادی، رئیس مجمع نمایندگان استان گفت : موضوع هویت افراد در هر کشور یکی از اساسی ترین مسایلی است که باید در سیاست گذاری ها مدنظر قرار گیرد.

او افزود: در پیش دبستانی گام های اولیه برای تشکیل هویت دانش آموزان ایرانی برداشته می شود.

زرآبادی ابرازی امیدواری کرد این همایش گام موثری برای حفظ هویت کودکان ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/ک

پذیرش چهارصد اثر در همایش هویت کودکان ایران اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار