مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس:

کشت برنج در استان فارس توصیه نمی‌شود

کشت برنج با توجه به کمبود آب در استان فارس توصیه نمی‌شود و جایگاهی در الگوی کشت ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: الگوی کشت از سوی جهاد کشاورزی و مدیریت و تخصیص آب توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

او افزود: برای کشت محصولاتی که به آب زیادتری نیاز دارد باید منابع آبی زیرزمینی و سطحی کنترل شود.

دهقان با بیان اینکه برای نمونه برای هر هکتار برنج معادل ۴ برابر دیگر محصولات کشاورزی آب نیاز است، ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده برای هر هکتار برنج ۲۵ هزار متر مربع آب مصرف می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: الگو و برنامه کشت از ضروری‌ترین اولویت‌های بخش کشاورزی است که باید به درستی مدیریت شود.

دهقان افزود: در حال حاضر مولفه‌های الگوی کشت با توجه به شرایط مورد نیاز جامعه و آب و هوای مناطق در نظر گرفته می‌شود.
او اضافه کرد: اولویت‌های کشت با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سهمیه بند‌ی های محصولات و ابلاغ وزارت جهاد کشاوزی انجام می‌شود.

دهقان تصریح کرد: برای نمونه استان فارس در برخی از محصولات مانند گندم جایگاه خاصی دارد و باید در این جایگاه بماند و فصل کشت برخی محصولات هم با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند به طوری که می‌توان به کشت پاییزه چغندر به جای کشت بهاره اشاره کرد.

دهقان با بیان اینکه اراضی کشاورزی فارس به ۶۰۰ پهنه تقسیم شده است، گفت: در هر پهنه هم یک کارشناس و مشاور کشاورزی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/چ

وضعیت کشت برنج در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار