سازمان ملل ماموریت آنروا را تمدید کرد

مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا ماموریت آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه به اتفاق آرا ماموریت آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی در خاورمیانه، آنروا، را تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

 ۱۷۰ کشور عضو سازمان ملل متحد به تمدید این ماموریت رای مثبت و رژیم صهیونیستی و آمریکا به آن رای منفی دادند. رای هفت کشور نیز ممتنع بود.

این تصمیم همچنین تلاش‌های گروه‌های ذینفع گوناگون در چارچوب تامین مالی آنروا به ویژه موارد مربوط به افزایش هزینه‌های این آژانس را به دنبال بی‌ثباتی و مشکلات اجتماعی اقتصادی و بشردوستانه در منطقه به رسمیت شناخت. کشور‌هایی که این تصمیم را تایید کردند نگرانی‌های عمیق خود را در مورد اوضاع دشوار و پرخطر آوارگان فلسطینی اعلام کردند. این اوضاع امنیت و شرایط زندگی آوارگان را به ویژه در نوار غزه تهدید می‌کند.

از سوی دیگر این تصمیم، تلاش‌ها و نقش آنروا و کارکنان آن را به نفع آوارگان فلسطینی به عنوان عامل ثبات در منطقه به رسمیت می‌شناسد. آنروا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹ با هدف کمک بشردوستانه به آوارگان فلسطینی و حمایت از آنان تاسیس شد.

حدود ۵.۳ میلیون آواره فلسطینی از خدمات آنروا استفاده می‌کنند که از ماه اوت سال ۲۰۱۸ به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای قطع کمک مالی آمریکا به این آژانس، با مشکلات مالی رو به روست.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: سازمان ملل ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار