رئیس چهارمین کنگره بین المللی زخم و تامین بافت مطرح کرد؛

یک تا دو درصد جامعه دچار زخم‌های مزمن

طبایی، گفت: زخم‌ها به دو نوع مزمن و حاد تقسیم می‌شوند که یک تا دو درصد جامعه مبتلا به زخم مزمن هستند

یک تا دو درصد جامعه دچار زخم‌های مزمنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی طبایی رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نشست خبری ششمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی زخم و تامین بافت، که صبح امروز در جهاددانشگاهی برگزار شد، مشکل زخم در انسان را یک بحث مهم و جدی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی نیز با توجه به رسالت خود با نگاه فناورانه و نو به حوزه زخم و ترمیم بافت وارد شده و این حوزه را از اولویت‌های پژوهشی خود قرار داده است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه منجر به ایجاد پژوهشکده زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی شده، ادامه داد: حوزه‌های فعالیت این پژوهشکده در زمینه پیشگیری و آموزش به عموم و نیرو‌های تخصصی، و نیز انجام پژوهش در حوزه زخم و ترمیم بافت با همکاری مجامع مختلف و اساتید دانشگاه‌ها است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به  اینکه یک تا دو درصد جامعه مبتلا به زخم مزمن هستند،  گفت: بیماری‌های عروقی، وریدی و شریانی، دیابت و نیز زخم های بستر از جمله بیماری‌های منجر به زخم مزمن هستند.

او با اشاره به بار اقتصادی ایجاد شده به دلیل زخم‌های مزمن، گفت: زخم‌های مزمن در آمریکا ۲۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار بار اقتصادی ایجاد می‌کند و میلیون‌ها نفر به دنبال درمان‌های نوین این حوزه هستند.

رئیس ششمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی زخم و تامین بافت افزود: طی این کنگره استارتاپی از ایده‌های زخم و تامین بافت برگزار شده و ایده‌های برتر مورد تشویق قرار خواهند گرفت.


پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید

سرپرست پژوهشکده زخم و تامین بافت گفت: استفاده از پرده آمیوتیک (پرده حائل جنین در شکم مادر) و فرآوری آن به عنوان زخم پوش گاهی اوقات می‌تواند پانسمان مناسبی برای برخی از زخم‌های مزمن باشد که در این حوزه پژوهشگاه رویان به صورت تخصصی کار می‌کند و یکی از شرکت‌های دانش بنیان که در این حوزه کار انجام داده است نیز در قالب کارگاه به معرفی دستاورد‌های خود (طی زمان برگزاری کنگره) می‌پردازد.

انتهای پیام /

ضرورت و اهمیت موضوع زخم و ترمیم بافت در جامع امروزی

برچسب ها: اخبار علمی ، زخم بستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.