رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین:

بهره مندی ۸۰ درصد هم استانی‌ها از طرح حمایتی سهمیه بندی سوخت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گفتگوی ویژه خبری می‌گوید: ۳۱۷ هزار خانوار در استان از یارانه جدید سهمیه بندی سوخت بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به بهره  طرح حمایتی سهمیه بندی سوخت ، گفت: از ۳۹۷ هزار خانوار ۳۱۷ هزار خانوار مشمول بسته حمایتی می‌شوند که ۸۰ درصد جمعیت استان است.

یاری افزود: پیش بینی می‌شود ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان یارانه جدید از محل طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین بین خانوار‌های استان توزیع شود.

یاری عواید افزایش قیمت بنزین در استان را ماهانه ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این درآمد به حساب سرپرستان خانوار‌های مددجویان و بازنشستگان واریز می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد، ۲۸ هزار خانوار مددجوی بهزیستی، ۷۱ هزار خانوار بازنشسته و ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش صندوق‌های مختلف شناسایی شده اند و روند شناسایی گروه‌های هدف ادامه دارد.

یاری گفت : بر اساس این طرح که معاون رییس جمهور اعلام کرد ، یارانه جدید برای خانوار یک نفری، ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفری ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفری ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴ نفری ۱۷۲ هزار تومان و خانوار ۵ نفری ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود که به یارانه قبلی افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش دیگری از سخنانش به احتمال بالا رفتن تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: مطالعه میزان تورم مربوط به بهای بنزین در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد تنها یک و شش تا یک و هشت دهم درصد از تورم ناشی از افزایش بهای بنزین بوده است.

یاری با تاکید بر ضرورت نظارت بر افزایش احتمالی قیمت‌ها افزود: قاچاق سوخت و مسائل زیست محیطی اصلی‌ترین علل افزایش بهای بنزین و سهمیه بندی آن است و تبعات احتمالی آن در بازار با کنترل و نظارت باید مدیریت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این برنامه درباره نحوه کنترل قیمت‌ها گفت: سقف افزایش قیمت‌ها تا یکی دو درصد پیش بینی شده است.

سعید نبیل افزود: مردم باید به کمک رسانه‌های آگاه و همچنین اتحادیه‌های اصناف، با تورم مجازی احتمالی مقابله کنند تا این تصمیم بزرگ اقتصادی با کمترین هزینه اجرا شود.

او درباره مدیریت کالا‌های انبار‌ها هم گفت: سامانه موجودی انبار‌ها رصد می‌شود و اگر انباری اعلام موجودی نکرده باشد، با آن برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گفت: مردم در کنار دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها نقش مهمی دارند و با ارائه گزارش درباره تخلفات بازار می‌توانند به کنترل قیمت‌ها کمک کنند.

نبیل درباره سهمیه سوخت آژانس ها، مراکز آموزش رانندگی و سرویس‌های مدارس هم گفت: این موضوع در کارگروه ستاد تنظیم بازار پیگیری و به کارگروه ملی منعکس می‌شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم در گفتگوی تلفنی با این برنامه گفت: میزان نیاز استان به گاز سی ان جی ۶۰۰ هزار مترمکعب است، اما ظرفیت استان سه برابر یعنی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است.

دژرفتار با اشاره به فعالیت ۶۰ جایگاه سی ان جی افزود: با توجه به احتمال افزایش مصرف گاز، پراکندگی جایگاه‌ها نیز باید مدیریت شود.

انتهای پیام/ک

بخشی از عواید حاصل از افزایش قیمت بنزین، به خود مردم بر می‌گردد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار