همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور ۲۹ آبان در شهر تبریز

بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور ۲۹ آبان در شهر تبریز برگزار می‌شود.

همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور ۲۹ آبان در شهر تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این همایش ملی را اتاق بازرگانی تبریز به منظور هم اندیشی، همگرائی و هم افزایی در حذف قوانین و مقررات بازدارنده و تدوین و تصویب و قوانین تسهیل کننده مبادلات تجاری و توسعه صادرات با محوریت راهکار‌های بهبود فضای کسب و کار برای رونق تولید و توسعه صادرات و حضور در بازار‌های جهانی برگزار می‌کند.

یونس ژائلهرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این همایش برای اولین بار از روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های همسایه نیز دعوت شده است افزود: حضور فعال ۵ اتاق بازرگانی کشور‌های همسایه می‌تواند توانمندی تبریز را به صورت بین المللی و منطقه‌ای معرفی کند.

 او روسای اتاق‌های بازرگانی پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و عراق را مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد و افزود: از روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های اوراسیا هم برای شرکت در این همایش دعوت کرده ایم.

او با اشاره به روند روبه رشد صادرات آذربایجان شرقی گفت: صادرات غیر نفتی استان امسال ۵۰ درصد از لحاظ ارزش و ۹۷ درصد از نظر حجمی افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  پیش بینی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را تا پایان امسال ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اغلب واردات این استان هم صرف واردات مواد اولیه و ماشین آلات می‌شود که منجر به تولید، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور ۲۹ آبان در شهر تبریز

برچسب ها: صادرات ، تولید ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.