در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

رایگانی: خیال مردم از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی نظارت و کنترل بازار بعد از افرایش قیمت بنزین پرداختند.

رایگانی: خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشدبه گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، عباس ضامنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کشور و عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت امشب ۲۵ آبان ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی نظارت و کنترل بازار بعد از افرایش قیمت بنزین پرداختند.

رایگانی سخنگوی سازمان تعریرات حکومتی با اشاره به اینکه خیال هم وطنان از بحث تامین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد گفت: در هیچ کالایی در کشور کمبود نداریم، از امروز مقررات اجرایی شده است لذا از امروز کشت هایمان با کمک سازمان‌های مربوطه در سراسر کشور به مدت یک ماه دو برابر می‌شود.


بیشتر بخوانید: دلاویز: وضعیت مطلوبی در مصرف بنزین نداریم/ وکیل زاده: قاچاق بنزین نسبت به حامل‌های دیگر کمتر است


او با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ادامه دارد و به طرح نوروزی شب عید متصل می‌شود افزود: فضای سراسر کشور آرام است و مشکل خاصی نداریم، سال گذشته با اعمال تحریم‌های ظالمانه با کمک مردم توانستیم بخش قابل توجهی از احتکار را مهار کنیم لذا الزام به عرضه کالا‌های احتکار شده داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ما با همکاری هم وطنانمان می‌توانیم موضوع را کنترل کنیم افزود:  لذا مردم همراه ما خواهند بود؛  ما براساس قوانین موجود حکم صادر می‌کنیم و حکم محور هستیم، ۱۰ تا ۷۰ درصد کالا‌های احتکار شده را جریمه و الزام به عرضه می‌کنیم.

رایگانی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدکننده موظف هستند تولیداتشان را با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده عرضه کنند ادامه داد: ما با سازمان حمایت تعامل داریم، لذا با تخلفات برخورد می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه اتحادیه بنکداران با ما تعامل نزدیکی دارند گفت: این تعامل نزدیک و ملموس است، استان‌ها موظف هستند تا خارج از نوبت به بررسی پرونده‌های بنزین بپردازند، سال گذشته به صورت روزانه پرونده‌های مربوط به احتکار را به اطلاع مردم می‌رساندیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه رصد و بررسی‌های امروز منجر به تخصیص سهمیه به تاکسی‌های بین شهری شده است خاطرنشان کرد: با همه دستگاه‌های متولی بازار در قالب ستاد تنظیم بازار اقدامات لازم را انجام داده ایم، همه دستگاه‌های مرتبط با ستاد تنظیم بازار حضور دارند، در همه حوزه‌ها هموطنان باید به ما کمک کنند.

او با اشاره به اینکه روزانه برای شهر تهران ۷۰۰تا ۸۰۰ پیامک مبنی بر شکایت ثبت می‌شود عنوان کرد: شکایات دسته بندی و به شعب تخصصی ارجاع می‌شود لذا اولویت با پرونده‌ای ملی و مهم است، اما به همه پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

رایگانی تصریح کرد: هیچ کشت مشترکی نداریم که از بازرسان اتحادیه صنف، صنعت و معدن و سازمان حمایت حضور نداشته باشند.

ضامنی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه به واسطه افزایش قیمت در حوزه سوخت و سهمیه بندی هیچ افزایش قیمتی در این رابطه نداشتیم گفت:این موضوع به تمام سازمان‌های تاکسیرانی ابلاغ شده است، امروز به واسطه بارندگی مشکلاتی به وجود آمد، در هر شهری سازمان تاکسیرانی موارد را به صورت میدانی رصد می‌کند، لذا شهروندان در صورت مشاهده تخلفات گزارش خود را اعلام کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از سهمیه‌ها کافی نبود؛ گفت:  طی رایزنی‌های صورت گرفته افزایش سهمیه داشتیم؛ سوخت تاکسی‌های دوگانه سوز به ۲۵۰ لیتر افزایش یافت، گوش شنوا در مجموعه دولت وجود دارد و این موضوع جای تشکر دارد.

ضامنی با بیان اینکه شهرداران به صورت میدانی بر موضوع نظارت دارند افزود: مردم با ارسال پیامک می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند، در همه شهر‌ها ناوگان به تعداد کافی وجود دارد. همکاری‌ها در این برهه باید افرایش پیدا کند؛ برای مثال در حوزه سرویس مدارس کار مشترکی صورت گرفته است.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه با افزایش قیمت برخورد می‌کنیم؛ ادامه داد: تا الان گزارشی مبنی بر افزایش قیمت یا کمبود کالا در سطح کشور نداریم، در بحث تامین کالای اساسی شرایط کشور خوب است لذا در بهترین شرایط چند سال اخیر قرار داریم و انبار‌های کشور در شرایط مطلوب است.

او با بیان اینکه با سامانه جامع تجارت مرحله ترخیص کالا تا عرضه در شبکه‌های خرد را رصد می‌کنیم خاطرنشان کرد: دوستانمان فعالانه با موضوع برخورد می‌کنند، سازمان حمایت اعلام کرده است که می‌تواند امکاناتش را دو برابر کندلذااز جهت کنترل بازار با مشکل روبرو نیستیم.

قبادی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین تاثیری بر روی کالا‌های اساسی ندارد گفت: هیچ توجیهی برای افزایش قیمت کالا نداریم بر کالا‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته رصد می‌کنیم، در ۲،۳ ماه گذشته روند کاهشی در قیمت کالا‌های اساسی داشتیم و یا اینکه قیمت‌ها ثابت بوده است.

قبادی با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون تن شلتوک در جنوب کشور تولید شده است افزود: موجودی کالا منجر به فرکش باز می‌شود، قیمت مرغ در چند ماه گذشته تغییری نکرده است و در بحث گوشت روند کاهشی داریم.

سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: تمام منابع حاصل از تفاوت قیمت در خزانه نگه داری می‌شود و عینا به ۱۸ میلیون خانوار پرداخت می‌شود، در مورد قیمت بنزین و آثار تورمی آن از مدت‌ها قبل نظرات مختلفی مطرح شده است، با تفاوت قیمت می‌توان حتی از آلودگی هوا جلوگیری کرد، تورم طرح افزایش قبمت بنزین یک یا دو درصد است.

او با اشاره به اینکه تنها ۶ میلیون خانوار هستند که مشمول طرح معیشت نمی‌شوند گفت: مبلغ حاصل از تفاوت فروش قیمت بنزین بین اقشار متوسط و ضعیف توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار