هاشمی:

فعلا برنامه ای برای افزایش کرایه تاکسی نداریم

رئیس شورای شهر تهران درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی ها توضیحاتی داد.

همراهی خداوند با افزایش نرخ سوخت/ تنبیه مدیران کم کار در مدیریت برف اخیر پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یک صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به رویکرد مردم در استفاده از حمل ونقل عمومی با افزایش نرخ بنزین، گفت: همانطور که پیشتر گفته بودم موضوع کنترل ترافیک و آلودگی هوا در ارتباط مستقیم با استفاده و حمایت از ناوگان حمل ونقل عمومی دارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: متأسفانه در کشور ما در 10 سال گذشته قوانینی در حوزه یارانه حمل و نقل وجود دارد که به آن عمل نشده و تقاضای من این است که قوانین مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها در حوزه حمل ونقل عمومی مورد توجه مدیران، مسئولان و حاکمیت قرار بگیرد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که افزایش نرخ سوخت یعنی استفاده بیشتر شهروندان از ناوگان حمل ونقل عمومی، گفت: تقاضای من از حاکمیت و دیگر دستگاه‌ها این است که سهم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی (مترو و اتوبوس) را تخصیص دهد.

او در توضیح افزایش نرخ کرایه‌ها هم‌زمان با افزایش قیمت سوخت، گفت: سیاست کلی دولت این است که هیچگونه افزایش قیمتی مربوط به افزایش  قیمت سوخت در دیگر حوزه‌ها نداشته باشیم و تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ کرایه‌ها با توجه به انتهای سال جاری به سال بعد موکول شود و یکی از موضوعاتی که من فردا در جلسه خودم با معاون اول رئیس جمهور به آن اشاره و بحث خواهم کرد، موضوع نرخ حمل ونقل عمومی است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: زمانی که ما برای نرخ کرایه در بلاتکلیفی قرار بگیریم، هر فرد به صورت پراکنده تصمیم‌گیری می‌کند و به صورت خودجوش نرخ کرایه را افزایش می‌دهد ولی باید اعلام کنم که درباره افزایش نرخ کرایه هنوز مدیریت شهری ابلاغی نداشته است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از کارخانه ماشین‌سازی سبلان، گفت: هفته گذشته قرار بود سفری به آذربایجان داشته باشم و این هدفمان به صورت دو منظوره با بازدید از شرکت سبلان خودرو به پایان رساندند زیرا این شرکت ادعایی داشت مبنی بر اینکه می‌تواند اتوبوس‌های برقی تولید کند و من در سفر و بازدید خود از آن شرکت زیرساخت‌های مدیریت و تولید آنها را ارزیابی کردم.

او با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران‌، با موضوع بارش برف دیروز در پایتخت گفت: شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی این مسائل را توضیح دادند و در برخی از گزارش‌ها قصورهای در مناطق یک و دو ارائه شده و من و شهردار تهران مطرح کردم که موضوع را تا انتها پیگیری کند و گزارش جامعه‌ای در این حوزه تهیه و ارائه شود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که مقصران بروز مشکلات برای شهروندان تنبیه می‌شوند، گفت: به طور حتم تا انتهای زمستان با اعمال تنبیه برای مدیران کم کار دیگر شاهد بروز مشکلات ناشی از بارش رحمت الهی در پایتخت نخواهیم بود.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: خداوند با افزایش نرخ سوخت هماهنگی بیشتری تا شهرداری داشت.

او با اشاره به انتقادها از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا، گفت: این موضوع نیز در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد و گله ما از شهرداری این بود که حضور جدی برای صحبت با مردم نداشت و در این زمینه پلیس از شهردار تهران در مصاحبه با مردم سبقت گرفت و آقای حناچی در توضیح علل مصاحبه نکردن خود را رسانه‌ها، گفت می‌خواستم مصاحبه کنم اما رسانه‌ای به موقع در اختیار من قرار نگرفت و شیوه کار من در زمان بحران تعامل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۰۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
میگه هیچ افزایش کرایه نداریم .... کرایه دو تومن شده پنج تومن .. چه دولتیه به خدا...
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۹:۰۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مسیر همیشگم با ماکسیم چهار تا پنج میرفتم شده هشت تازه تاکسی معمولی هفت البته حقم دارن مشکل از تدبیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
فقط مونده بود تو بگی
بنزین گرون بشه کرایه خودبه خود گرون میشه لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
نه ترو خدا زیاد کن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی ناامید
۱۵:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
چی میگید گرون نشده
از چند وقت پیش گرون کردن اسنپ و تاکسیرانی
مسیری که من دوازده تومن میدادم یک هفته پیش با اسنپ الان بیست و یک هزار تومنه
همین دو هفته پیش کورس تاکسی از پونصد تومن شده هشتصد تومن تو شیراز
شوخی دارید با ما ؟ اول قیمتا رو بالا بردید بعد بنزین رو گرون کردید!
گوشامون درازه؟یا پشتش مخملیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
لازم نیست شما به فکر باشید . خود رانندگان گران کرده اند.
بنزین 1000 تومنی رو کردی 3000 تومن انتظار داری قیمت کرایه ثابت بمونه ؟ این چه تدبیری هست ؟
بله ؛ تدبیر دولت و لیست امید بیشتر از این نخواهد بود .
آخرین اخبار