مدیر نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قم:

۹ هزار نفر در طرح کتابخوانی نهضت سوادآموزی شرکت کردند

حجت الاسلام قاسمی گفت:طرح کتابخوانی نهضت سوادآموزی برای اولین بار در استان آغاز شده است و بیش از ۹ هزار نفر شرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام قاسمی مدیر نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان امروز در گفتگو با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ نفردر کلاس‌های نهضت سوادآموزی استان مشغول به تحصیل هستند که همگی در طرح‌های مختلف کتابخوانی حضوری فعال دارند.

حجت السلام قاسمی با بیان اینکه این طرح در ۵ مرکز یادگیری محلی و مهارت آموزی در مراکز توانبخشی و ندامتگاه‌های استان نیز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان به صورت مستمر اجرا می شود افزود: طرح کتابخوانی نهضت سوادآموزی برای اولین بار در استان از آبان سال ۹۷ آغاز شده است.

مدیر نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: تا کنون ۶۰ عنوان کتاب در قالب طرح‌های حمایت از کالای ایرانی، خواندن به همراه خانواده، نماز کلید بهشت و حلقه‌های کتابخوانی در اختیار گروه‌های مختلف سوادآموزان استان قرار گرفته است.

او ترویج فرهنگ کتابخوانی در گروه‌های مختلف سوادآموزان، ارتقاء آگاهی عمومی تقویت فعالیت‌های گروهی و تثبیت سواد سوادآموزان را از جمله اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه تولید کتاب‌های محتوایی به ویژه سوادآموزان نقش بسزایی در ارتقا سطح علمی جامعه دارد خواستار توجه فعالان عرصه فرهنگ در این زمینه شد.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ در استان قم ۳۳ هزار نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد بوده اند که این میزان در سال ۹۸ به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ح

شرکت ۹ هزار نفر در طرح کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.