۱۷ هزارو ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۱۷ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی از ابتدای امسال تاکنون در این استان ضبط و به علت موارد بهداشتی معدوم شد.

۱۷ هزارو ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۱ مورد از مراکز تولید، بسته بندی، کشتارگاه ها، رستوران و جگرکی‌ها بازدید شده است.

به گفته وی، از این تعداد بازدید‌ها چهار هزار و ۵۳۲ مورد مربوط به خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این بازدید‌ها تیم‌های نظارت و بازرسی در ۴۹۳ مورد، مسایل غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی برای رفع آن صادر کرده اند.

حاج کاظمی اظهارداشت: ۳۲۱ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی در مراکز بازدید انجام شده که ۱۷ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و و از چرخه مصرف خارج شد.

او ، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره‌های دامپزشکی استان گزارش دهند.

گفتنی است: استان زنجان یک‌هزار و ۴۶ مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد که از این تعداد ۷۲۳مرکز عرضه و فروش، ۱۲ واحد کشتارگاه و مراکز بسته بندی، ۳۱۱ رستوران و جگرکی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.