اهدای ۸۰۰ جلد کتاب به دانش آموزان مهابادی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با هفته کتاب ۸۰۰ جلد کتاب در بین دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰۰ جلد کتاب به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌ خوانی در بین دانش‌آموزان و غنی‌سازی کتابخانه مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان توزیع شده است.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مهاباد نیز اضافه کرد: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در تالار وحدت شهرداری مهاباد، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، دیدار مسوولان با نویسندگان و اهل قلم این شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مهاباد است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب‌هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با تخفیف به دوستداران کتاب عرضه می‌شود.

جوانبخت گفت: در طول این هفته یک روز نیز به عنوان روز عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی انتخاب می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این روز به مدت یک سال به عضویت رایگان کتابخانه‌ها در بیایند.

او با اشاره به اینکه مهاباد در ۲ سال گذشته به صورت پیاپی به عنوان شهر خلاق کتاب کشور انتخاب شده است افزود: کمپین کتاب‌خوانی با عنوان «من خوانده‌ام شما هم بخوانید» از چند سال قبل در این شهرستان راه‌اندازی شده و برنامه‌های کتاب‌خوانی در این شهر اجرا می‌شود.

هم‌اکنون هفت کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای یکهزار و ۹۷۵ متر مربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است؛ بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در قالب ۵۹ هزار نسخه در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

۸۰۰ جلد کتاب در مهاباد اهدا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.