العالم گزارش داد:

اوضاع بغرنج ارتش ترکیه در شمال سوریه

عقب‌نشینی نیرو‌های دموکراتیک سوریه از مناطق مرزی شمالی و استقرار نیروهای این کشور در این منطقه، نظامیان ترکیه را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تحولات شمال سوریه و عقب‌نشینی نیرو‌های سوریه دموکراتیک از مناطق مرزی اوضاع را برای نیرو‌های ترکیه در شمال سوریه بغرنج کرده است.

در حالی که بیش از یک ماه از حمله نیرو‌های ترکیه به شمال سوریه می‌گذرد، عقب‌نشینی نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) از بخش‌های وسیعی از مناطق مرزی شمال سوریه و استقرار نیرو‌های ارتش این کشور به جای آن‌ها در منطقه‌ای به وسعت ۷۰۰ کیلومتر مربع، نیرو‌های ارتش ترکیه را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. 

حسام زیدان، خبرنگار این شبکه در سوریه، در گزارشی با اشاره به پیچیدگی اوضاع میدانی در پی حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه افزود: محافل سیاسی دمشق استقرار نیرو‌های ارتش سوریه به جای نیرو‌های قسد را که از مناطق شمالی عقب‌نشینی کرده‌اند عامل برقراری توازن سیاسی و نظامی در این مناطق می‌دانند.

مهند الضاهر، کارشناس مسائل راهبردی، گفت: آمریکا می‌خواهد اوضاع هر چه بیشتر پیچیده و بغرنج شود به همین سبب می‌خواهد کرد‌ها را متقاعد کند برای آنچه دفاع از موجودیت کُرد‌ها می‌نامد در این مناطق باقی بمانند تا اوضاع همچنان به همین شکل باقی بماند و بحران طولانی‌تر شود. بهانه آن‌ها نیز حمایت از میدان‌ها و چاه‌های نفت یا بهره برداری از این میدان‌ها به نفع کردهاست. به نظر من دولت سوریه همچنان به عملیات آزادسازی مناطق کشور ادامه می‌دهد و این نشان می‌دهد فعالیت‌های سیاسی و نظامی به یکدیگر گره خورده اند و از یکدیگر جدا نیستند.

در ادامه گزارش آمده است: با ادامه تجاوزات ترکیه به سوریه، نقشه جدیدی از گروه‌های نظامی مختلف ترسیم شده است که طی آن حضور نظامی ترکیه و آمریکا با هم درآمیخته است. این در حالی است که آخرین اطلاعات نشان می‌دهد آمریکا فقط در هفت منطقه از حومه الحسکه حضور دارد و نیرو‌های این کشور از حومه‌های رقه و حلب عقب‌نشینی کرده و ایجاد پایگاه‌های جدید در حومه‌های شرقی و غربی قامشلی را آغاز کرده‌اند که هدف از آن مقابله با حضور روسیه است.

طالب زیفا، کارشناس مسائل سیاسی، هم گفت: آمریکا چند هدف دارد که یکی از آن‌ها قطع راه ارتباطی سوریه و عراق است. یکی دیگر از اهداف این کشور نیز باج‌خواهی از سوریه و عراق و نیز طولانی کردن بحران در سوریه است.

در پایان این گزارش آمده است: ناظران در دمشق معتقدند نیرو‌های قسد به تعهدات خود پایبند نیستند و هنوز به آمریکا امیدوار هستند که می‌کوشد از دستیابی به هرگونه توافق در شمال سوریه جلوگیری کند تا همچنان در سوریه حضور داشته باشد و به سرقت نفت این کشور ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار