بیمارستان تمام اتوماتیک در دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد بیمارستانی افتتاح کرد که به طور کامل اتوماتیک است.

دانشگاه استنفوردبه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، این دانشگاه مشغول انجام آزمایش‌هایی است تا بیمارستان‌هایی کاملا مبتنی بر فناوری بسازد. این دانشگاه یک بیمارستان جدید در پردیس مراقبت‌های بهداشتی استنفورد افتتاح کرده که به موبایل فرد متصل می‌شود.
 
فرد می‌تواند نورپردازی و شرایط تهویه اتاق خود را از یک صفحه کنار تختخوابش تنظیم کند. از سوی دیگر یک اپلیکیشن موبایل به نام MyHealth به او کمک می‌کند با پزشک ارتباط برقرار کند یا او را در راهرو‌های بیمارستان راهنمایی می‌کند.

با این وجود اتوماسیون کامل بیمارستان مهمترین و جالبترین ویژگی آن است.

داروخانه آن مجهز به ربات‌هایی است که قرص‌ها را انتخاب می‌کنند و در یک پاکت بسته بندی می‌کنند. همچنین ربات‌هایی دیگری دارو‌های بسته بندی شده را به ایستگاه‌های توزیع می‌برند. این روند اتوماتیک سبب می‌شود نیرو‌های انسانی وقت بیشتری برای انجام فعالیت‌های دیگر داشته باشند.

در کنار این موارد ۲۳ خودروی اتوماتیک به ارسال لباس‌ها و ملافه‌های کثیف و خارج کردن زباله‌ها می‌پردازند. حسگر‌های موجود در تجهیزات و همچنین همراه کارمندان به طور واقعی ذخایر مورد نیاز بیمارستان را کنترل می‌کند.

پزشکان و بیماران می‌توانند از یک مکان چند بیمار را کنترل کنند و از سوی دیگر اسکنر‌های MRI و تجهیزات مختلف با یکدیگر یکپارچه می‌شوند.
بیشتر بخوانید: تصویربرداری سه‌بعدی با دقت یک نانومتر از DNA
به گفته دانشگاه استنفورد این بیمارستان طوری ساخته شده تا ارتقا یابد؛ بنابراین احتمالا برای افزودن فناوری‌های جدید به آن نیازی به تغییرات کلی در ساختار آن نیست. برای مثال می‌توان زیربنای آن را در صورت لزوم به اینترنت۵ G منتقل کرد. همچنین در آینده آزمایشی برای بررسی حسگر‌های عمق و گرمایشی با کمک سیستم هوش مصنوعی انجام می‌شود تا ایمنی بیماران ارتقا یابد. این بیمارستان ۳۸۶ اتاق خصوصی دارد.

ساخت این بیمارستان جدید با کلیه فناوری‌های گفته شده طی ۱۰ سال و با بودجه ۲.۱ میلیارد دلار انجام شده است. چنین مبلغی برای دانشگاه استنفورد بسیار بالا است و هیچ تضمینی وجود ندارد فناوری‌ها پس از نصب به شیوه‌ای کارآمد فعالیت کنند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار