کاهش قابل توجه سطح سبز محصول دیم گندم و جو در مهاباد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح سبز محصول گندم و جو امسال در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد کاهش یافت.

علیزاده رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زراعی ۹۸_۹۹ کشت سطح سبز محصولات دیم گندم و جو که همزمان با کشت پاییزه کاشته شده بود در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه پارسال در این فصل ۳۰ هزار هکتار سطح سبز از مزارع دیم داشتیم، افزود: امسال در پی کاهش بارندگی، سطح سبز محصولات زراعی هم کمتر شده است که همین امر موجب کاهش سطح سبز محصولات زراعی بوده است.

علیزاده اضافه کرد: همچنین امسال ۸۳۵ هکتار سطح سبز در زمین‌های آبی کشت شده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد به سطح بیمه محصولات زراعی اشاره و ادامه داد: کشاورزان تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی محصولات خود را بیمه کرده اند.

علیزاده گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند و کشاورزانی که تاکنون موفق به بیمه محصولات کشاورزی خود نشده اند تا اواخر این ماه برای بیمه فرصت دارند.

انتهای پیام / س خ 

کاهش ۱۰۰ درصد سطح سبز محصولات زراعی در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.