۵۱ درصد مردم آمریکا خواستار استیضاح، محاکمه و برکناری ترامپ هستند

بر اساس نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز-ایپسوس اکثریت مردم آمریکا معتقدند ترامپ به دلیل رسوایی اوکراین گیت باید در کنگره استیضاح، محاکمه و مجرم شناخته شده و از مقام خود برکنار شود.

۵۱ درصد مردم آمریکا خواستار استیضاح، محاکمه و برکناری ترامپ هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز-ایپسوس ۵۱ درصد از مصاحبه شوندگان آمریکایی معتقدند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به دلیل رسوایی اوکراین گیت باید در کنگره استیضاح، محاکمه و مجرم شناخته شده و از مقام خود برکنار شود.

بر این اساس، شمار افرادی که خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا هستند در مقایسه با نظرسنجی‌های پیش از برگزاری نشست‌های استماع در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در چهارشنبه گذشته، افزایش یافته است در حالی که ۶ درصد موافق استیضاح بدون برکناری وی هستند.

میانگین نظرسنجی‌های قبلی حاکی از حمایت ۴۸ درصدی مصاحبه شوندگان از برکناری ترامپ است. این نظرسنجی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی مخالفان استیضاح از میانگین ۴۶ درصدی مخالفان استیضاح در «وب سایت ۳۸-۵» خبر داد.


بیشتر بخوانید: محکومیت ۶ تن از دستیاران سابق ترامپ


این در حالی است که یک چهارم کسانی که در اینگونه نظرسنجی‌ها شرکت کرده اند معتقدند ترامپ مرتکب اشتباهی نشده است.

براساس نتایج نظرسنجی‌ای‌بی‌سی - ایپسوس در حالی که ۵۸ درصد از شهروندان آمریکایی بالای ۱۸ سال روند نشست‌های استماع استیضاح را تقریبا با دقت پیگیری می‌کنند، ۴۲ درصد دیگر موضوعات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ را از نزدیک یا هرگز پیگیری نمی‌کنند.

پیش‌تر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت از سوی دوناد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد اقدامات ترامپ حتی بدتر از کار‌هایی است که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
استیضاح بشه بره فقطططططططط
Germany
حسین
۰۹:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
فکر می‌کنید در ایران چند درصد از مردم خواهان استیضاح رئیس جمهور هستند؟
آخرین اخبار